Data rozpoczęcia
2006-06-29
Data zakończenia
2006-06-29

hala Łuczniczka, ul. Toruńska 59, Bydgoszcz

27 - 29 czerwca 2006


Kilka zdań o poprzedniej edycji targów. Trzecia edycja bydgoskiej imprezy potwierdziła, że zainteresowanych tematyką odnawialnych źródeł energii nie brakuje. Wyodrębnienie granulatu paliwowego spośród licznych paliw alternatywnych i poświęcenie mu specjalistycznej imprezy branżowej stało się doskonałą formą upowszechniania pelletu oraz integracji środowiska związanego z jego produkcją i energetycznym zastosowaniem. Niestabilny rynek oraz rosnące ceny paliw w Polsce i na świecie powodują sukcesywny wzrost popularności pelletu, co można było zaobserwować podczas targów. Podczas trzydniowej imprezy swoją ofertę prezentowało ponad 50 firm nie tylko z Polski, ale również z Niemiec, Włoch, Szwecji, Szwajcarii, Austrii, Ukrainy, Holandii. Na stoiskach wystawienniczych eksponowano coraz większą i bogatszą ofertę urządzeń oraz kompletne linie technologiczne do produkcji pelletów, brykietów z trocin i innych surowców, nowoczesne kotły grzewcze, kominki, koszyki, palniki, automatykę i armaturę dla kotłowni na biomasę, suszarnie do trocin oraz innych surowców roślinopochodnych, rozdrabniacze itp. Liczne instytucje i stowarzyszenia branżowe służyły pomocą w kwestii projektowania, finansowania i promocji OZE. Targi stworzyły okazję do spotkania wytwórców i dystrybutorów oraz odbiorców, wzajemnej wymiany doświadczeń i osiągnięć, nawiązania nowych kontaktów i utrzymywania już istniejących. Przystępna cena stała się też priorytetem w produkcji polskich kotłów opalanych peletem. Właśnie takie przystępne cenowo i równocześnie bardzo dobre jakościowo kotły prezentowało kilka polskich firm. Umożliwiają one efektywne energetycznie i ekologicznie spalanie różnych postaci biomasy drzewnej. Pod hasłem "Pellety - czy nam się to opłaca, dwa lata doświadczeń" odbywała się w czasie targów, już po raz trzeci, konferencja przybliżająca tematykę peletu i energii pochodzącej z odnawialnych źródeł energii. Prelegenci podejmowali tematykę rozwoju rynku biomasy w Polsce, jakości granulatu drzewnego również w kontekście problemów z jej utrzymaniem, możliwości produkcji pelet z wybranych roślin energetycznych, a także tak istotnych możliwości finansowego wsparcia inwestycji z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Przedstawiciele zakładów produkcyjnych, instytutów badawczych oraz inwestorzy prezentowali wyniki swoich prac analitycznych oraz wdrożeniowych. Polska Izba Biomasy zorganizowała podczas trzeciego dnia targów III Forum Konsultacyjne "Pelety w Polsce". Po raz kolejny komisja konkursowa oceniła zgłoszone do konkursu targowego wyroby, a najlepsze uhonorowała nagrodami i wyróżnieniami Organizatora, BAPE S.A. i ECGD, Abrys Sp. z o.o. Granulat drzewny jest doskonałym paliwem nadającym się do wykorzystania w instalacjach grzewczych, jak również w systemach ciepłowniczych. Jest coraz chętniej wykorzystywany przez instytucje oraz indywidualnych odbiorców w nowo wybudowanych obiektach, jak i w modernizowanych budynkach. Wśród wystawców i odwiedzających przeważają opinie, że targi PELLETS-EXPO promujące nowoczesne, ekologiczne i ekonomiczne źródło energii odnawialnej są potrzebne, tak jak potrzebne jest społeczne propagowanie ekologicznych, alternatywnych, przyszłościowych technologii. Zbliża się kolejna edycja targów - PELLETS-EXPO 2006. Do targów jeszcze kilka miesięcy. Jednak warto już teraz pomyśleć o swojej obecności na nich. PELLETS-EXPO rozpoczną się 27 czerwca 2006 roku, trwają przygotowania kolejnej edycji targów oraz imprez towarzyszących, aby urozmaicić pobyt wystawom i zachęcić jak najszersze grono do odwiedzenia. Dla potencjalnych wystawców to dobry czas, aby przeanalizować ofertę organizatora i zastanowić się nad uczestnictwem w targach PELLETS-EXPO, opracowaniem planów promocji firmy podczas trzydniowej imprezy. Termin zgłoszeń po promocyjnych cenach na 4 Międzynarodowe Targi Urządzeń, Technologii do Wytwarzania i Zastosowania Pelletu PELLETS-EXPO upływa 31 marca 2006 roku. Jeśli planujemy wziąć udział w targach, warto zgłosić się już teraz, można bowiem liczyć na niższą cenę powierzchni wystawienniczej oraz na dogodniejszą lokalizację stoiska. Formularze uczestnictwa dostępne są także na stronach www.ctpik.com.pl. Myślenie o targach warto rozpocząć odpowiednio wcześniej. Dobrze też przygotować się do obecności na wystawie w sposób kompleksowy - odpowiadając sobie na szereg pytań i rozkładając działania w czasie, by uniknąć działań nie przemyślanych. Należy zastanowić się, po co nam targi, czego oczekujemy od wystawy i co chcemy osiągnąć poprzez naszą obecność na targach? Targi są narzędziem marketingowym o szerokim zastosowaniu. Pozwalają budować wizerunek firmy, kształtować opinie klientów i kontrahentów odnośnie naszej firmy, umożliwiają prezentację, testowanie oraz promocję nowych produktów. Są także świetnym miejscem do zbierania opinii na temat naszej firmy i naszych wyrobów, technologii. A co najważniejsze - targi integrują dane środowisko, branżę, umożliwiają bezpośredni kontakt z klientem, dostawcami i współpracującymi firmami oraz z konkurencją. Bezpośrednie kontakty umożliwiają partnerom gospodarczym dialog, budując pomiędzy nimi zaufanie. Takie spotkanie służy dalszemu pogłębianiu kontaktów z obecnymi i przyszłymi partnerami polskimi i zagranicznymi. Jednocześnie są okazją do nawiązania nowych, ciekawych znajomości biznesowych, które mogą skończyć się nowymi kontraktami. W ciągu kilku dni na targach możemy także zorientować się w kondycji tych, z którymi na co dzień rywalizujemy na rynku. Jeśli wiemy już, co jest dla nas najważniejsze, skupmy się na realizacji celu - zaplanujmy co i dlaczego chcemy pokazać. Jak wyróżnić się spośród innych firm i przyciągnąć gości do swojego stoiska? Warto już teraz pomyśleć, ile pieniędzy jesteśmy gotowi wydać na targową prezentację. Często wystarczy ciekawy pomysł na zaprezentowanie oferty firmy. Ponadto warto porozmawiać z organizatorami targów, czy możliwe jest przygotowanie wspólnie z nimi interesujących wydarzeń na stoisku lub poza nim, które będą promowane zarówno przez organizatora targów, jak i przez nas. Może to być np. ciekawy konkurs dla zwiedzających, pokazy, występy na stoisku czy seminaria, prezentacje zorganizowane z naszym udziałem. Jedną z dodatkowych form jest także sponsoring imprez, współorganizacja wydarzeń towarzyszących targom, dodatkowa reklama w katalogu targowym (oprócz standardowego wpisu). Możliwości na wyjątkową ekspozycję i jej uzupełnienie jest wiele. Teraz jest najlepszy czas, by o nich pomyśleć. Dobrze jest także omówić koncepcję stoiska z organizatorem, który może nam podpowiedzieć ciekawe rozwiązania, doradzić. Warto porozmawiać o dodatkowych możliwościach współpracy, przedstawić i wyjaśnić niejasności oraz zapytać o możliwości uzyskania pomocy w przypadku trudności z przygotowywaniem się do targów. Można także pomyśleć o wzięciu udziału w Konkursie targowym o nagrodę główną targów i już teraz zastanowić się, czy pośród naszych eksponatów znajdują się produkty i rozwiązania techniczne, które uznalibyśmy za godne wyróżnienia. Profesjonalnie zorganizowane targi to strategiczny instrument kreacji i promocji gospodarki. Są także rynkiem niezwykle cennej informacji biznesowej oraz zapewniają ich uczestnikom szeroki dostęp do innowacyjnych rozwiązań i międzynarodowych rynków. Nie mamy wątpliwości. Targi przynoszą wymierne efekty. Dzięki zaplanowaniu działań przed targami, w ich trakcie i po, efekty są jeszcze większe. ZAPRASZAMY PAŃSTWA DO BYDGOSZCZY NA 4 EDYCJĘ TARGÓW PELLETS-EXPO 2006! CENTRUM TARGOWE POMORZA I KUJAW ul. Gajowa 34, 85-087 Bydgoszcz tel. 052/ 375-80-29, 375-80-28, fax: 052/ 375-80-29 e-mail: mlepper@ctpik.com.pl lub info@ctpik.com.pl www.ctpik.com.pl