Panasonic ma się czym pochwalić. Jego najnowszy model urządzenia klimatyzacyjnego Etherea został nagrodzony iF Product Design 2013. Jest to obecnie najbardziej prestiżowa nagroda w dziedzinie wzornictwa na wszystkich kontynentach. Jednak jury doceniło nie tylko zewnętrzny wygląd urządzenia, ale także jego innowacyjność, funkcjonalność oraz jaki wpływ odgrywa na środowisko. wygląd zewnętrzny urządzeń, istotne były również takie cechy jak stopień innowacyjności, wpływ na środowisko oraz funkcjonalność.

Przyznawana od 1953 roku iF Product Design Award to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Jesteśmy dumni z faktu, że w najnowszej edycji otrzymała ją Etherea. Stanowi to dowód na docenienie ciągłego rozwoju tego urządzenia nie tylko w kategoriach estetyki, ale również innowacyjności rozwiązań technicznych.” – wyjaśnia Tomasz Lenarczyk, product manager w firmie Panasonic.


Linia Etherea, składająca się z jednostek o wydajności od 2,2 do 8kW, stanowi połączenie stylowego wyglądu z wysokimi parametrami technicznymi. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na zmniejszenie emisji CO2 oraz ograniczenie zużycia prądu. Oszczędność energii zapewnia technologia Inverter+ oraz system EcoNavi, który oprócz standardowych czujników temperatury i wilgotności wykorzystuje również detektory ruchu. Dzięki nim urządzenie optymalizuje swoje działanie w zależności od obecności i aktywności osób znajdujących się w pomieszczeniu.

W nowym modelu wprowadzono nową funkcję falowego, rytmicznego dostosowania temperatury, co poprawia komfort użytkowników. Pozwala to również na zwiększoną oszczędność energii, która może sięgać nawet 45 proc. w trybie grzania i 35 proc. przy chłodzeniu pomieszczenia. Kolejną nowością jest modyfikacja istniejącego we wcześniejszym modelu systemu nanoe-G, który usuwa szkodliwe bakterie, wirusy oraz pleśń znajdujące się zarówno w powietrzu, jak i te pokrywające powierzchnie. Zakres działania systemu został jednak rozszerzony o rozwiązanie neutralizujące bakterie i wirusy wychwycone przez filtr powietrza. Poprzez uwalnianie jonów i wolnych rodników urządzenie jest w stanie oczyścić powietrze z 99 proc. drobnoustrojów w zasięgu jego działania, co korzystnie wpływa na samopoczucie osób przebywających w pomieszczeniu.


Z myślą o wygodzie użytkowników Panasonic dostosował modele z serii Etherea do współpracy z aplikacją IntesisHome, która umożliwia zdalne sterowanie klimatyzacją za pomocą smartfonów bądź tabletów z systemami Android i iOS oraz komputerów posiadających połączenie z Internetem.

Nowe modele z serii Etherea są również w pełni zgodne z obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku Unijną Dyrektywą dotyczącą produktów zużywających energię, tzw. Energy related Products Directive (ErP), która ma na celu ograniczenie zużycia energii m.in. przez urządzenia klimatyzacyjne i wentylacyjne.

Nowy model urządzenia Etherea na 2013 rok można już zamawiać u autoryzowanych dystrybutorów Panasonic w cenie od 3 900 zł netto.




O systemach klimatyzacyjnych Panasonic
Panasonic, jeden z liderów branży klimatyzacji, dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem, eksportuje produkty do ponad 120 krajów na całym świecie i wyprodukował już 100 milionów sprężarek. Panasonic proponuje cztery linie innowacyjnych rozwiązań do ogrzewania i klimatyzacji dla domów, biur, firm i obiektów przemysłowych. Panasonic przykłada szczególną wagę do jakości swoich rozwiązań, które mają dobrze przemyślaną konstrukcję i gwarantują zdrowe powietrze, a jednocześnie spełniają najsurowsze standardy w zakresie zużycia energii, ochrony środowiska i emisji hałasu.

Więcej informacji można znaleźć na stronach:
- rozwiązania klimatyzacyjne dla domu – www.panasonic.pl/klimatyzacja
- pompy ciepła – www.panasonic.pl/ogrzewanie
- rozwiązania profesjonalne – www.panasonic.pl/rozwiazania_profesjonalne


O firmie Panasonic
Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2012 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 7,85 bilionów jenów.

Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Panasonic postawił przed sobą wyzwanie, aby na 100-lecie założenia przedsiębiorstwa przypadające w 2018 roku, stać się najbardziej ekologiczną firmą w branży elektronicznej.
Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.