Na początku lutego 2010 roku na polskim rynku rozpoczęła działalność firma Schwenk Insulation – producent i dystrybutor mineralnej wełny szklanej należący do niemieckiej grupy Schwenk. Mimo dużej konsolidacji polskiego rynku spółka ma konkretny pomysł na sukces. Są to przede wszystkim bardzo dobre jakościowo produkty w „rynkowej cenie”, posiadające jedne z najlepszych parametrów technicznych w Polsce oraz partnerskie relacje z klientami i indywidualne traktowanie każdego z nich.

Nowy gracz na rynku wełny
W ciągu kilku lat Schwenk zamierza znacznie zwiększyć swoje udziały w rynku, osiągając sprzedaż na poziomie co najmniej 500 000 m3 mineralnej wełny szklanej rocznie – ilości wystarczającej na ocieplenie poddaszy 10 000 domów średniej wielkości, czyli średniej wielkości miasta.

Marka Schwenk pojawiła się na polskim rynku w połowie 2008 roku, kiedy to sprzedaż wełny mineralnej rozpoczęła firma Styropol – producent styropianu należący do niemieckiej grupy Schwenk. Początkowo jako uzupełnienie oferty Styropolu, stopniowo wełna Schwenk zaczęła być coraz bardziej popularna i ceniona przez rodzimych klientów. Okazała się doskonałą alternatywą dla produktów konkurencyjnych, obecnych od lat na polskim rynku. „Naszym niewątpliwym atutem jest wysoka jakość produktów. Polscy odbiorcy szybko to dostrzegli i docenili. Był to jeden z głównych powodów podjęcia decyzji o założeniu nowej firmy w Polsce. Doskonałą wskazówką był sam rynek, który pokazał nam możliwości i potencjał dla nowego producenta – mówi Jarosław Przybyszewski, prezes zarządu Schwenk Insulation sp. z o.o. W lutym tego roku nowa spółka przejęła odpowiedzialność za sprzedaż wełny Schwenk w Polsce. Firma jest przygotowana do obsługi najbardziej wymagających odbiorców. Obecnie Schwenk Insulation posiada ogólnopolską sieć sprzedaży i rozwinięte centra logistyczne – co pozwala na dostarczenie produktów pod dowolny adres w Polsce w niespełna 48 godzin. Nie bez znaczenia jest także lokalizacja najnowszego w Europie zakładu produkcyjnego grupy SCHWENK w Bernburgu k. Magdeburga, w bliskiej odległości od polskiej granicy. Fabryka, która rozpoczęła produkcję w sierpniu 2009 roku, obecnie jest w stanie w pełni zaspokoić potrzeby środkowoeuropejskiego rynku materiałów izolacyjnych.
„Rynek szklanej wełny mineralnej w Polsce szacujemy obecnie na ok. 4 mln m3 rocznie. Jest on podzielony pomiędzy trzech głównych „graczy” – firmy: ISOVER, URSA i KNAUF Insulation. Jestem przekonany, że marka Schwenk stanowić będzie ciekawą i atrakcyjną alternatywę dla rodzimego odbiorcy. Mamy wszystko czego potrzebuje – doskonały produkt w rynkowej cenie, sprawną logistykę i serwis oraz rozwiązania spełniające oczekiwania dzisiejszego rynku – podsumowuje Przemysław Nowak – dyrektor marketingu Schwenk Insulation sp. z o.o. Obecnie w ofercie firmy Schwenk znajdują się materiały do izolacji cieplnej i akustycznej dachów skośnych (poddaszy użytkowych) w układzie jedno- i dwuwarstwowym, poddaszy nieużytkowych, stropów między legarami, sufitów podwieszanych oraz lekkich ścianek działowych.

Nowa jakość ocieplenia – lambda dla energooszczędnych

„Naszą przewagę konkurencyjną chcemy budować na produktach skierowanych do najbardziej wymagających odbiorców. Na rynku opanowanym przez dużych dostawców, jako mała firma musimy lepiej obsługiwać klientów i oferować im najlepsze jakościowo materiały. W tej chwili w naszej ofercie mamy wełnę zapewniającą najlepsze parametry izolacyjne, a także produkty zasługujące na uwagę wykonawców ze względu na łatwość montażu – mówi Michał Łada, product manager Schwenk Insulation sp. z o.o.

Całkowitą nowością na polskim rynku materiałów izolacyjnych jest wełna mineralna posiadająca najlepszy współczynnik lambda w Polsce wśród wyrobów z wełny mineralnej (ΛD ≤ 0,032 W/mK). Są to dwa produkty – Schwenk KF3 032 i DF3 032 zapewniające najwyższe parametry izolacyjności termicznej. Dodatkowo maty z mineralnej wełny szklanej Schwenk KF3 032 to produkt odpowiadający na potrzeby wykonawców. Dzięki zaburzonemu układowi włókien nie wymagają one stosowania dodatkowych mocowań przy montażu. Układa się je pomiędzy krokwiami wyłącznie na tzw. „lekki wcisk”, co znacznie minimalizuje nakłady pracy. Produkt ten zastosowany jako izolacja podkrokwiowa, z powodzeniem eliminuje mostki termiczne wzdłuż drewnianych krokwi oraz poprawia ich izolacyjność ogniową. „Dzięki nowym rozwiązaniom możemy zaproponować polskim inwestorom systemowy układ izolacji dwuwarstwowej z zastosowaniem produktów o doskonałych parametrach izolacyjności termicznej. Umożliwia to uzyskanie najwyższego standardu ochrony cieplnej (budownictwo energooszczędne i pasywne) przy zastosowaniu materiału termoizolacyjnego o standardowej grubości.” – podsumowuje Michał Łada.


Źródło: ''