273
274
226
276

„Newsweek Polska” przedstawia Ranking Firm Rodzinnych 2012 a wśród nich Grupa Pruszyński

Kiedy patrzymy na polskie realia można otwarcie stwierdzić, że przedsiębiorstwa rodzinne wytwarzają ponad 10 proc. naszego PKB. Ponadto stwarzają miejsca pracy dla niemal 1,3 mln osób. Dlatego tak ważna jest ich kondycja dla naszej gospodarki. "Newsweek Polska" przygotował zestawienie, w którym ukazuje, że pomimo trudnej koniunktury, wiele z nich dynamicznie zwiększa swoją sprzedaż. Wśród nich znalazła się Grupa Pruszyński.

„Newsweek Polska” przedstawia Ranking Firm Rodzinnych 2012 a wśród nich Grupa Pruszyński


W tegorocznym Rankingu Firm Rodzinnych zajęła ona drugie miejsce w województwie mazowieckim w kategorii dużych przedsiębiorstw. Organizatorzy wydarzenia 12 grudnia 2012 r. w warszawskim Hotelu Marriott wręczyli laureatom konkursu stosowne statuetki i dyplomy. – Rozsądna dywersyfikacja działalności oraz szukanie nowych rynków zbytu zawsze prowadzą do rozwoju przedsiębiorstwa – tłumaczy przepis na sukces Krzysztof Pruszyński, właściciel i prezes Grupy Pruszyński.



Nie traci on też nadziei na rozwój w kolejnych latach. – Uważam, że obecna sytuacja w gospodarce może się odwrócić już na przełomie 2013 i 2014 r. Natomiast wyraźna poprawa nastąpi w 2015 r.

Informacje o rankingu
Ranking tygodnika „Newsweek Polska” wyłania najbardziej dynamiczne firmy rodzinne. Podstawowym kryterium wyboru laureatów jest dynamika sprzedaży. W zestawieniu wzięły udział firmy, których obroty za rok 2010 wyniosły co najmniej 1 mln złotych i były wyższe niż w roku 2009.

Firma rodzinna, na potrzeby rankingu, definiowana jest jako przedsiębiorstwo, w którym przynajmniej dwóch udziałowców posiada powiązania rodzinne i jednocześnie kontrolują oni większość udziałów w przedsiębiorstwie.

Informacje o firmie
Grupa Pruszyński funkcjonuje już od ponad dwóch dekad. Obecnie jest to rozbudowana struktura, której trzonem w Polsce są firmy Blachy Pruszyński, Extral, Punto i Metkol Pruszyński. Całą Grupę tworzą 22 spółki w kraju i za granicą (m.in. na Ukrainie, Litwie, Białorusi, w Rumunii i Czechach).

Marka Pruszyński kojarzy się głównie z blaszanymi pokryciami dachów i elewacji. Grupa jest liderem w tym sektorze na polskim rynku. Z wyprodukowanych przez nią materiałów wykonane są m.in.: dach stadionu Legii Warszawa, hali widowiskowej Ergo Arena w Trójmieście, a także terminale na lotniskach Okęcie i Modlin.




Komentarze

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.