Gama urządzeń NEOS dla małych furgonetek obejmuje napędzane alternatorem systemy typu split i monoblok. Elastyczny wybór konstrukcji, bezpieczeństwo łańcucha chłodniczego i optymalne zużycie paliwa w urządzeniach dla małych furgonetek.

NESO 100 Split firmy Carrier Transicold
ROUEN, Francja, 20 listopada 2010 r. — Firma Carrier Transicold rozszerzyła swoją gamę napędzanych alternatorem urządzeń chłodzących NEOS dla małych pojazdów dostawczych, wprowadzając urządzenie NEOS 100 S — system typu split dla pojazdów użytkowych z przestrzenią ładunkową do 6 metrów sześciennych. Model NEOS 100S dołącza do siostrzanego urządzenia NEOS 100 „slim”, tworząc wspólnie elastyczną linię produktów dla użytkowników niewielkich furgonetek, którzy potrzebują najlepszej ochrony ładunku w połączeniu z ekologicznymi technologiami i niewielkim “śladem węglowym”. Klienci skorzystają z pionierskiego doświadczenia firmy Carrier Transicold w dziedzinie całkowicie elektrycznej technologii sprzętu chłodniczego. Carrier Transicold stanowi oddział firmy Carrier Corp., światowego lidera w branży zaawansowanych technologicznie rozwiązań ogrzewania, klimatyzacji i chłodzenia. Carrier Corp. stanowi jednostkę biznesową firmy United Technologies Corp. (NYSE: UTX).

System typu split NEOS 100S, który jest montowany zewnętrznie na dachu pojazdu, aby zapewnić dodatkowe miejsce w przestrzeni ładunkowej, jest oparty na zaawansowanych funkcjach zabezpieczeń siostrzanej jednostki i może być montowany w furgonetkach większości typów, marek lub wielkości. Jego niewielki parownik może zostać zainstalowany nawet w najmniejszych przedziałach ładunkowych, aby zoptymalizować wykorzystane miejsce.
NEIS 100 NEOS 100S
„Po pomyślnym wprowadzeniu urządzenia NEOS, które zapewnia ulepszoną aerodynamikę i spełnia najostrzejsze wymagania dotyczące wysokości całkowitej pojazdu, chcieliśmy zapewnić klientom większy wybór i elastyczność w zakresie sposobu wyposażania pojazdów”, powiedział David Vézier, kierownik ds. produktów w firmie Carrier Transicold Europe.

W przeciwieństwie do systemów z bezpośrednim napędem, oba modele w gamie NEOS są wyposażone w całkowicie elektryczną technologię, która korzysta z energii wytwarzanej przez alternator pojazdu w celu zapewnienia ciągłego chłodzenia lub ogrzewania niezależnie od szybkości poruszania się pojazdu. Gwarantuje to zachowanie właściwej temperatury transportu i bezpieczeństwo łańcucha chłodniczego, a także umożliwia szybsze schładzanie przy mniejszym obciążeniu silnika, czego wynikiem jest redukcja zużycia paliwa. Zasilanie alternatorem eliminuje konieczność napędzania sprężarki silnikiem pojazdu, co pozwala pozbyć się przewodów i złączy czynnika chłodniczego w celu podłączenia skraplacza, a w efekcie umożliwia znaczące zredukowanie potencjalnych wycieków czynnika. Ponadto wszystkie połączenia między skraplaczem a parownikiem są wykonane z użyciem miedzianych rurek zamiast elastycznych przewodów, aby jeszcze bardziej zredukować potencjalne wycieki i zapewnić bezpieczeństwo ładunku.

„Posiadacze flot pojazdów stale domagają się wprowadzania rozwiązań chłodniczych o lepszych cechach ekologicznych, a innowacyjna gama produktów NEOS stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ wykorzystuje bezpieczne dla ozonu chłodziwo R134a w celu zapewnienia wydajności chłodzenia lub ogrzewania 1140 W. Ponadto mniejsza o 80 procent liczba złączek niż w przypadku analogicznego systemu opartego na konwencjonalnej technologii sprawia, że systemy NEOS 100 i 100S mogą działać z mniejszą ilością czynnika chłodniczego oraz obniżonym ryzykiem wycieków, co jeszcze bardziej zwiększa niezawodność urządzeń” dodał Vézier.

Dwa nowe modele NEOS, które cechują się łatwością instalacji i bezinterwencyjną konstrukcją oraz znacząco zredukowanymi wymaganiami dotyczącymi konserwacji w porównaniu z tradycyjnymi systemami z napędem paskowym kompresora, mogą osiągnąć temperaturę 0°C wewnątrz przestrzeni ładunkowej przy temperaturze otoczenia 30°C, dzięki wysokiemu przepływowi powietrza 700 m3/h. Sterowanie zasilaniem i wszystkimi funkcjami systemu odbywa się za pośrednictwem system mikroprocesora połączonego z kabinowym systemem sterowania firmy Carrier, który umożliwia monitorowanie i regulowanie nastaw z fotela kierowcy. Gama urządzeń NEOS zapewnia dodatkową korzyść w postaci pełnej zgodności z systemem klimatyzacji pojazdu, aby zachować równocześnie komfortową temperaturę w kabinie kierowcy i wymaganą dla transportowanego ładunku.

O firmie Carrier Transicold
Carrier TransicoldFirma Carrier Transicold pomaga usprawniać sterowanie temperaturą podczas transportu i przewożenia dzięki kompletnej linii urządzeń dla chłodzonych ciężarówek, naczep i kontenerów. Carrier Transicold stanowi oddział firmy Carrier Corp., światowego lidera w dziedzinie zaawansowanych technologicznie rozwiązań ogrzewania, klimatyzacji i chłodzenia. Eksperci firmy Carrier zapewniają zrównoważone rozwiązania, które integrują energooszczędne produkty, sterowanie budynkami oraz usługi energetyczne dla mieszkańców oraz klientów w branżach komercyjnej, handlowej, transportowej i żywnościowej. Założona przez wynalazcę nowoczesnej technologii klimatyzacji, firma Carrier ulepsza świat wokół nas dzięki innowacjom w dziedzinie inżynierii z uwzględnieniem kwestii ochrony środowiska. Carrier stanowi jednostkę firmy United Technologies Corp., czołowego dostawcy dla branż systemów lotniczych i budowlanych na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź strony www.carrier.pl i www.carriertransicold.eu.