Niderlandzki producent systemów grzewczo-wentylacyjnych, firma Mark BV, zrealizował projekt odpowiedniego doboru urządzeń grzewczych do hangaru superszybkiej kolei w Chinach. Firma posiada polski oddział, który znajduje się w Częstochowie. Azjatycki partner został zaopatrzony w blisko 40 najnowszych urządzań.

Daleki Wschód to miejsce, w którym firmy oferujące produkty najnowszej generacji mogą czuć się jak w domu. Przekonał się o tym Mark BV, do którego po pomoc zwrócił się azjatycki oddział Mark China.
- Okazało się, że superszybkie koleje zmagają się z poważnym problemem oblodzenia swoich pojazdów. Śnieg i lód w warunkach wysokiego ciśnienia niebezpiecznie oblepiają pociągi, uniemożliwiając ich bezpieczne użytkowanie. Dotychczas odladzanie chińskich maszyn zabierało ok. 5 godzin, co według chińskich norm trwało stanowczo za długo – mówi Paweł Otrębski, Dyrektor Zarządzający firmy Mark Polska Sp. z o.o.

Firma Mark BV stanęła przed zadaniem dostarczenia urządzeń grzewczych do hangaru superszybkiej kolei, w którym serwisowane są nowoczesne pojazdy. Holenderski lider w branży wentylacyjno-grzewczej opracował innowacyjny projekt odladzania pociągów, który w założeniu miał ograniczyć czas stapiania lodu do minimum. Wyposażył więc halę kolejową w 40 nagrzewnic gazowych Föhn o mocy 280 kW i prędkości przepływu powietrza 20 000 m3/h, co pozwoliło skrócić czas poświęcony na odladzanie maszyn z 5 godzin do 45 minut.
Nagrzewnica Föhn to jeden z pierwszych produktów w ofercie firmy Mark BV. Jest to urządzenie stacjonarne, które może pracować na olej lub gaz, z powodzeniem wykorzystuje się je do ogrzewanie dużych, wilgotnych pomieszczeń. W samej Holandii w Föhn wyposażone jest ok. 1500 kościołów. Nagrzewnica gazowa lub olejowa Föhn jest standardowo wyposażona w palnik modulowany oraz wentylator odśrodkowy, co umożliwia jej podłączenie do systemu kanałów.

Budowę sieci kolei dużych prędkości w Chinach rozpoczęto w 2006 roku. W ciągu tych 7 lat stworzono ok. 10 tys. kilometrów linii, które łączą wszystkie największe miasta w Państwie Środka. Dodatkowo w grudniu ubiegłego roku oddano do użytku najdłuższy na świecie odcinek superszybkiej trakcji. Jest to trasa pomiędzy Pekinem a Guanzhou na południu Chin. Wynosi 2298 km, a jej pokonanie przy średniej prędkości 300 km/h zabiera ok. 8 godzin.

Wyposażenie hangaru szybkiej kolei w Chinach to pilotażowy projekt firmy Mark BV. W niedalekiej przyszłości planowane są kolejne realizacje we współpracy z azjatyckim dystrybutorem Mark China. Dzięki wysoko rozwiniętej technologii i wszechstronności asortymentu, produkty Mark BV doceniane są nawet w najdalszych zakątkach świata.


Mark Polska w ChinachMark Polska w ChinachMark Polska w Chinach