Wywiad z okazji obchodów 10-lecia firmy De Dietrich Technika Grzewcza

Jak rozpoczęła się polska przygoda z marką De Dietrich?
W przeciwieństwie do swoich wielkich konkurentów, głównie niemieckich, którzy otworzyli własne zakłady w Polsce dzięki otwarciu się rynku polskiego w latach 1992 - 1996, De Dietrich Thermique rozpoczął swoją działalność eksportową w Polsce od 1991r. współpracując z dwoma importerami: Insbudem mieszczącym się we Wrocławiu i Dietherm w Warszawie.
Nasza konkurencja na początku lat 90 wprowadziła na miejscu własne struktury, natomiast De Dietrich wyróżnił się innym rozwiązaniem: unikalną strukturą dystrybucji, zbudowaną przez poprzez sieć hurtowników, licencjonowanych instalatorów, wyselekcjonowane i przeszkolone firmy serwisowe.

Jakie zmiany przyniósł 1998r.?
We wrześniu powstała filia De Dietrich Thermique, pod firmą De Dietrich Technika Grzewcza. Pomimo entuzjazmu towarzyszącemu rozpoczęciu przez nas działalności, pierwszy rok nie zapowiadał wyników, jakie osiągnęliśmy w kolejnych latach.
Pełny rozwój fili nastąpił od 1999r. W 2000r. przejęliśmy działalność filii Schaeffer w Polsce. Spółka Schaeffer posiadała magazyn we Wronkach, który stał się mocnym punktem naszej działalności dystrybucyjnej. Handlowcom firmy Schaeffer zaproponowaliśmy dołączenie do naszego zespołu i niemal wszyscy oni pracują do dzisiaj w naszej firmie.


Następnie nadeszły wspaniałe lata ...
W latach 2001-2004 nastąpił szybki rozwój naszej działalności. Wydarzeniem, które wzmocniło sukcesy, jakie osiągaliśmy na rynku polskim, było przejęcie holenderskiej marki Remeha w 2004r., które pozwoliło nam we właściwy sposób uzupełnić istniejącą ofertę produktów marki De Dietrich.

Co nastąpiło później ?
Zgodnie z naszymi przypuszczeniami, w celu skorzystania z 7 %-ej stawki VAT, nasi klienci zapełnili swoje magazyny przed wejściem Polski do Unii Europejskiej. W wyniku tego nastąpił drastyczny spadek sprzedaży po 1 czerwca 2005, a cały rok zakończył się spadkiem obrotów. Kolejny rok był próbą dla zbudowanej przez nas firmy i dla naszego zespołu – próba ta, dzięki pracy, determinacji i samym produktom, których jakość i technologia była zawsze na najwyższym poziomie, zakończyła się wzrostem sprzedaży i objęciem jednej z czołowych pozycji producentów na rynku grzewczym.

Jaki będzie według Pana rok 2008 ?
Rok 2008 będzie rokiem jubileuszowym o podwójnym wyzwaniu: utrzymania naszej pozycji na rynku, na którym toczy się bezlitosna walka konkurencyjna, i zorganizowania jubileuszowego przyjęcia dla naszych Klientów i Partnerów. W Polsce jubileusz jest ważnym wydarzeniem marketingowym. Zrobimy wszystko, by utrzymać pozycję jednego z liderów na rynku. Oprócz tego analizujemy i będziemy wdrażać nowe projekty, takie jak pompy ciepła, czy system informatyczny B2B (e-commerce) dla naszego kanału dystrybucji.


Jaka jest aktualna pozycja marki De Dietrich na rynku polskim?
Od 3 lat jesteśmy liderem rynku gazowych kotłów stojących, jesteśmy jednym z dwóch liderów kotłów komercyjnych (>50 kW). W podsumowaniach 2007r. znajdziemy się prawdopodobnie na miejscu lidera kondensacyjnych kotłów wiszących. Ze względu na idee proekologiczne, jakie poprzez swoje urządzenia promujemy, nie konkurujemy na rynku kotłów na węgiel, a jest to ciągle rynek o wartości porównywalnej z rynkiem kotłów gazowych i olejowych.
Od dwóch lat jesteśmy skoncentrowani na propagowaniu systemów solarnych, jakie mamy w swojej ofercie, a w tym roku dodatkowo wprowadzimy do naszej oferty pompy ciepła.

Chcemy wierzyć, że Polska jest krajem, w którym świadomie wykorzystywana jest energia odnawialna.

I wierzymy, że 2008 rok będzie dla każdego z nas rokiem sukcesów!