273
274
276
226

Moda na reklamę w internecie

Z szacunków domu mediowego IDMnet wynika że reklama internetowa ma coraz więcej zwolenników - w 2002 r. popyt na reklamę on-line wzrósł o ponad 37 proc. – do 33 mln zł z 24 mln zł w roku 2001. Według IDMnet, zwiększenie wydatków na reklamę w Internecie jest wynikiem m.in. wzrostu zaufania do tego rynku mediów.


IDMnet szacuje, że w 2003 r. rynek ten wzrośnie do 38 mln zł. W krajowym rynku reklam internetowych największy udział ma portal Onet.pl, który w roku 2002 miał 35-proc. udział w przychodach całego rynku e-reklamy w Polsce. Na drugim miejscu, z 18-proc. udziałem, był portal Wirtualna Polska. Najbardziej popularną formą reklamy on-line są banery reklamowe oraz tzw. mailing. Według IDMnet największymi reklamodawcami w internecie są m.in. operatorzy telefonii komórkowej i stacjonarnej (Era GSM, Plus GSM, Telekomunikacja Polska, Netia), banki (m.in. BPH PBK, Lukas Bank, mBank) oraz producenci samochodów (Fiat, Peugeot i Volvo).
Na horyzoncie zauważyć można coraz większą świadomość użytkowników i zrozumienie dla wirtualnego świata. Moda na reklamę cieszy nie tylko inne firmy.
Zmiany na lepsze notuje także sieć vortali Citynet Media zajmująca się m.in. prowadzeniem serwisów branżowych (www.tworzywa.com.pl, www.opony.com.pl, www.opakowania.com.pl oraz www.wentylacja.com.pl). Wpływ z reklam zamieszczanych na serwisach w styczniu br. wzrósł w porównaniu z rokiem ubiegłym aż o 32%. Pozwala to optymistycznie prognozować rok 2003.

Przygotowała Justyna Rutkowska

Komentarze

branża

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.