Urządzenia grzewcze Junkersa otrzymały już po raz piąty nagrody w ogólnopolskim programie Laur Klienta / Laur Konsumenta. Szczególnie cenne jest też specjalne wyróżnienie za pompy ciepła jako "Odkrycie Roku 2009".

W piątej edycji programu Laur Klienta / Laur Konsumenta nagrody były przyznawane w oparciu o badania popularności i rozpoznawalności produktów oraz usług na polskim rynku, a także poprzez głosowanie konsumentów i ich opinie. Sondaż był prowadzony od grudnia 2008 roku na grupie ok. 500 respondentów miesięcznie. W tym największym w kraju programie konsumenckim co roku wyłaniane są najpopularniejsze produkty i marki w prawie 300 kategoriach. Ponieważ wyboru dokonują sami klienci, dlatego wartość takiego godła odzwierciedla tendencje występujące na rynku i jest potwierdzeniem dobrej opinii Polaków o produkcie i marce. Organizatorem konkursu jest Grupa Media Partner.

Piąta edycja programu przyniosła Junkersowi nagrody w każdej kategorii urządzeń grzewczych. W kategorii „przepływowe ogrzewacze wody” Junkers już po raz czwarty z kolei zajął pierwsze miejsce, zdobywając ogólnopolskie złote godło „Laur Klienta 2009”. W kategorii „urządzenia i systemy grzewcze” Junkers uplasował się na drugiej pozycji i uzyskał srebrne godło „Laur Klienta 2009”. Nową kategorią urządzeń, która przyniosła brązowe godło, były „płaskie kolektory słoneczne”. Na uwagę zasługuje także tytuł przyznany w kategorii „pompy ciepła” - „Odkrycie Roku 2009”.

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie producentem techniki motoryzacyjnej i przemysłowej, dóbr użytkowych oraz technicznego wyposażenia budynków. Obroty przedsiębiorstwa, zatrudniającego 280 tys. pracowników, wyniosły w 2008 roku 45,1 mld euro. Założony w 1886 roku w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861-1942) "Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki" to dziś wielki koncern reprezentowany przez spółkę Robert Bosch GmbH oraz około 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach świata. Organizacja skupia ponadto ośrodki badawczo-rozwojowe i fabryki oraz dysponuje sprawnie funkcjonującą siecią dystrybucyjną. Aby utrzymać wiodącą pozycję technologiczną na rynku, Bosch przeznacza co roku ponad 3,5 miliardy euro na działalność badawczo-rozwojową, a w samym tylko 2008 roku przedsiębiorstwo zgłosiło do patentu ponad 3 tys. innowacji.

Społeczno-prawna struktura grupy Bosch zapewnia jej finansową niezależność i rynkową samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu inwestowanie w znaczące projekty, które zagwarantują mu przyszłość, a jednocześnie pozwala spełniać misję społeczną zgodną z przekonaniami założyciela firmy. 92% udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji im. Roberta Boscha. Funkcje rynkowe udziałowca wypełnia instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG.

Działalność grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel i Rotozip, urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50%).

Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl