Kampania informacyjna public relation koordynowana przez Ministerstwo Środowiska w nawiązaniu do Konferencji klimatycznej ONZ – COP 14 znalazła się w gronie 10 najlepszych na świecie programów komunikacyjnych dotyczących odpowiedzialności za środowisko naturalne, wyróżnionych w międzynarodowym konkursie "The Impact Awards 2008".




Działania na rzecz Konferencji COP 14 i zmian klimatu realizowane były przez agencję Partner of Promotion. Doceniono m.in. różnorodność zastosowanych narzędzi komunikacyjnych oraz ich innowacyjność. Tradycyjne relacje z mediami uzupełniane były przez nowoczesne i niestandardowe wydarzenia i akcje specjalne, takie jak np.: ekologiczny blog, flash moby, profil „Klimat” na portalu MySpace czy działania w Second Life. Poprzez tak zróżnicowane, a często wręcz niespotykane w komunikacji instytucji publicznej działania promocyjne organizatorzy mieli szansę dotrzeć z przekazem do bardzo szerokiego grona odbiorców – od nastolatków po seniorów i zainteresować ich tematem zmian klimatu.
Impact Awards to międzynarodowy konkurs, którego celem jest uhonorowanie najlepszych programów, działań oraz specjalistów w obszarze public relations i komunikacji. Dzięki niemu nagrodzone kampanie prezentowane są profesjonalistom z branży PR na całym świecie. Organizatorem Impact Awards jest League of American Communications Professional (LACP). W 2008 roku na konkurs napłynęło ponad 100 zgłoszeń z całego świata. Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.lacp.com.
Więcej o kampanii w Strefie z klimatem
Źródło: www.cop14.gov.pl