Poznań dołączył do miast, które bawią się słowem. Wśród miast, w których odnaleźć możemy stojące "Rekuperatory" znajduje się także Toruń oraz Gdańsk. Urządzenie stworzone zostało w celu zachęcenia mieszkańców do sprzątania po swoich pupilach. W jaki sposób? Podobnie jak automat jednoręki bandyta, To finał projektu „Think Blue” firmy Volkswagen w Polsce.

Jak można bawić się słowem - nowe znaczenie słowa REKUPERATOR...
Akcję rozpoczęto razem z początkiem lipca. Wówczas skwery Poznania, Torunia oraz Gdańska wzbogacone zostały klombami niebieskich lobelii. Mieszkańcy mieli możliwość zabrania ze sobą pakunku z nasionkami niezapominajek, co miało przypominać o działaniach spod znaku niebieskiej ekologii.

Decyzję o finalnym wyglądzie oddano mieszkańcom, w których prowadzona była akcja promocyjna. Podczas organizowanych warsztatów "Think Blue. Jam" stworzono projekty trzech urządzeń (wg zgłaszanych pomysłów). Koncepcja zakładała zachęcanie do zachowań ekologicznych i prospołecznych poprzez zabawę.

Trzy urządzenia, dedykowane dla trzech miast w Polsce, poddane zostały ostatecznej ocenie społeczności portalu społecznościowego Facebook na fan page'u Volkswagen Polska. Największą ilość głosów zdobył "Rekuperator", czyli maszyna, która nagradza właścicieli czworonogów za sprzątanie po swoich pupilach.

Na czym zatem polega owa rekuperacja?

Działania związane są z podzieleniem wyrazu:
RE - KUPE- RACJA.
Dosłownie chodzi o to, że właściciel czworonoga, chcąc skorzystać z urządzenia, najpierw musi posprzątać nieczystość po swoim zwierzaku. Następnie umieszcza nieczystość w maszynie, po czym usłyszy on brawa, fanfary oraz bardzo entuzjastycznie hasła, tj. "Rekuperacja zakończona", "Dobra robota", "Zmieniasz świat".

Kolejny etapem jest udział w zabawie na zasadzie jednorękiego bandyty. Kiedy ukaże się sekwencja tych samych ilustracji, gracz wygrywa nagrodę dla swojego pupila. Automat wyposażony jest także w biodegradalne woreczki do sprzątania po pupilu.

Rekuperator służy mieszkańcom Poznania od około miesiąca. Już niebawem kolejne maszyny pojawią się w Toruniu i Gdańsku.

Kampanię koordynuje agencja Face to Face. Działania PR oraz organizację akcji miejskiej, w tym produkcję urządzeń, przygotowuje Dobocom PR. Warsztaty kreatywne przeprowadziła Pracownia Wizerunku Firm. Aplikację do głosowania na projekty opracowała agencja OX Media.