Zakończyły się XVII Targi Budownictwa Interbud, druga co do wielkości impreza wystawiennicza branży budowlanej i największa impreza dla inwestorów indywidualnych. Na powierzchni 9,5 tys. m2 wystawiło się 356 firm. W czterech targowych pawilonach oraz na zewnętrznych ekspozycjach ruch odwiedzających nie malał przez cały czas trwania targów i od 11 do 14 lutego Łódź niewątpliwie była budowlanym centrum Polski.

Interbud 2010 oczami wystawców
Jedną z firm, które uczestniczą w targach Interbud niemal od samego początku ich istnienia, jest największy w Europie producent okien PCV w systemie Rehau -firma Petecki . Na targach wystawiamy się już od 15 lat. Jako największy regionalny producent musimy tutaj być – mówi Paweł Tysiak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w firmie Petecki. Ponownie otrzymaliśmy Złoty Kask Polskiej Izby Przemysłowo-Handlowej Budownictwa. W tym roku kapituła wyróżniła nasze drzwi zewnętrzne PCV, idealne do domów pasywnych, charakteryzujące się bardzo niskim współczynnikiem przenikania ciepła Ud≤ 0,8 W/m2K, potwierdzonym badaniami w Passivhaus Institut w Darmstad.

Przedstawiciele firmy potwierdzają, że targi są świetnym miejscem do nawiązywania kontaktów. Z jednej strony pozwalają nam na kontakt z klientami, z drugiej zaś są okazją do spotkań z firmami, z którymi współpracujemy – mieliśmy gości z Republiki Czeskiej, Niemiec, Finlandii oraz ogromną rzeszę polskich partnerów handlowych – mówi Halina Słodkowska, Kierownik Sekcji Marketingu firmy Petecki.
Po raz szesnasty w targach wzięła udział firma Zamek sp. z o.o. Jak mówi Prezes Zarządu Jolanta Namysłowska : udział w targach przynosi naszej firmie korzyści. Głównym obszarem naszej biznesowej aktywności są kompleksowe pokrycia dachowe, a kontakty personalne, które targi umożliwiają są bardzo przydatne. W tym roku, zdecydowaliśmy się pokazać indywidualnym klientom , także drugą gałąź naszej działalności - Zamek Design, czyli projektowanie wnętrz, którego świetnie nauczyliśmy się pracując dla dużych sieci handlowych jak Vistula, Wólczanka, Pierre Cardin czy Galeria Centrum, dla których projektowaliśmy i wyposażaliśmy sklepy.



Innym weteranem targów Interbud jest firma Nasza Łazienka, posiadająca 5 salonów z wyposażeniem łazienek, która w tym roku przygotowała jedno z najciekawszych i największych stoisk. Od 12 lat wystawiamy się na Interbud i co roku staramy się, by nasze stoisko czymś się wyróżniało. W tym roku inspirowaliśmy się filmem King Size, stąd też nasza ekspozycja przypominała olbrzymie meble –mówi Włodzimierz Efiszow, współwłaściciel Naszej Łazienki. Między innymi dlatego odwiedza nas tak wiele osób.
Duża liczba odwiedzających cieszy także Zdzisława Krawczyka, Kierownika Zakładu Budrex oferującego m.in. drewniane drzwi. Mamy jedno z najciekawiej zaaranżowanych stoisk. Eksponujemy na nim drzwi nagrodzone Złotym Kaskiem Polskiej Izby Przemysłowo – Handlowej Budownictwa. Odwiedzają nas starzy klienci, ale jest także bardzo wielu nowych klientów.

Także Kazimierz Niedźwiecki, Kierownik Działu Sprzedaży w Polsce w Mera Schody również podkreśla, że targi są świetną okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z klientami. Z klientem można porozmawiać, klient nas zapamiętuje. Targi Interbud są świetnym miejscem, aby uczynić pierwszy krok do realizacji zamówienia.
Podobnie targi Interbud oceniają przedstawiciele firm uczestniczących w nich po raz pierwszy. Witold Pałyga współwłaściciel firmy Blach-Pol z Opoczna mówi: Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni to nasz drugi występ na imprezie targowej. Wcześniej uczestniczyliśmy w targach dekarskich, typowo branżowych, gdzie spotkaliśmy się z pozytywnym oddźwiękiem ze strony fachowców i hurtowników. Postanowiliśmy dalej iść tym tropem i zaprezentować się na Interbud, gdzie klientela jest bardziej pomieszana. Obok hurtowników trafiają do nas także klienci detaliczni. Możemy się też pokazać się jako firma produkcyjna blachodachówki, którą jesteśmy stosunkowo krótko w porównaniu do wcześniejszej, długoletniej działalności handlowej.

Bardzo dobrze targi ocenia także Wojciech Słupicki z Solary-Hydraulika.pl. Na targach Interbud jesteśmy po raz trzeci i prezentujemy się jako firma oferująca solary, piece kondensacyjne i centralne odkurzacze. Ruch na stoisku jest bardzo duży i przekłada się na późniejsze zamówienia i sprzedaż w ciągu całego roku, dlatego też uważam, że jest to bardzo opłacalna forma kontaktu z klientem.
Targi Interbud są doskonałym barometrem koniunktury w budownictwie. Sądząc po liczbie wystawców i odwiedzających można powiedzieć, że gorszy czas mamy już za sobą a branża budowlana poradziła sobie z trudnościami. Tym bardziej należy podkreślić, że firmy doceniają targi, jako najskuteczniejszy sposób komunikowania się producentów, handlowców z odbiorcami i klientami – mówi Paweł Babij, Prezes Zarządu Interservis Sp. z o.o – organizatora targów.
Targi Interbud są świetną okazją do nawiązywania kontaktów z firmami i z klientami indywidualnymi dla wszystkich firm branży budowlanej. Uczestnictwo w nich jest jedną z najlepszych inwestycji, jakich mogą one dokonać.

Więcej na interbud.interservis.pl


Źródło: Times Square Public Relations