281
278
226
280

Inauguracja kampanii społecznej "Dom Dobrej Energii"

24 czerwca 2008 roku ruszyła ogólnopolska kampania społeczna promująca odpowiedzialne używanie energii oraz sposoby jej oszczędzania. Dom Dobrej Energii to wspólna inicjatywa trzech międzynarodowych koncernów BOSCH, JUNKERS, OSRAM mająca na celu edukację społeczeństwa na temat konieczności oszczędzania energii. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Krajowa Agencja Poszanowania Energii.

W dzisiejszym świecie problem racjonalnego wykorzystania energii dotyka każdego z nas. Z jednej strony zapotrzebowanie na nią stale rośnie, podobnie jak jej cena. Z drugiej zaś postępująca degradacja środowiska naturalnego sprawia, że poszukujemy rozwiązań, dzięki którym będziemy pozyskiwać energię w sposób ekologiczny, a także racjonalnie ją wykorzystywać.

Dom Dobrej Energii to inicjatywa, której zadaniem jest przybliżenie społeczeństwu zagadnień związanych z energooszczędnością. Pod „dachem” Domu Dobrej Energii stworzony został klimat sprzyjający dyskusji na temat nowoczesnych rozwiązań, które pomogą każdemu z nas w znaczący sposób wpłynąć na ilość zużywanej energii, czy to poprzez zmianę naszych codziennych przyzwyczajeń czy też wybór energooszczędnych produktów i urządzeń.

Dom Dobrej Energii to wspólna inicjatywa trzech międzynarodowych koncernów BOSCH, JUNKERS i OSRAM. Dla firm tych edukacja w zakresie świadomego i odpowiedzialnego korzystania z energii stanowi jeden z najważniejszych celów biznesowych. Przy wsparciu ekspertów z Krajowej Agencji Poszanowania Energii, gospodarze Domu Dobrej Energii chcą przybliżyć ideę racjonalnego korzystania z zasobów energetycznych oraz pokazać, z jakich rozwiązań warto korzystać w naszych domach, aby znacząco wpłynąć zarówno na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska, jak i na wysokość rachunków za energię.

Inicjatorzy akcji to marki, które od wielu lat prowadzą odpowiedzialną politykę społeczną w biznesie. Bycie odpowiedzialnym to dla nich nie tylko spełnienie wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale także zwiększenie inwestycji w ochronę środowiska i relacje z otoczeniem firmy. Pomimo, że marki BOSCH, JUNKERS, OSRAM pierwszy raz połączyły siły w ramach wspólnej idei, na co dzień każdy z osobna od wielu lat efektywnie działa na rzecz ochrony środowiska i budowania świadomości na temat konieczności oszczędzania energii. Dlatego, również akcja Dom Dobrej Energii realizowana będzie poprzez kampanię medialną zachęcającą do świadomego zarządzania energią we własnym domu. Efektem akcji ma być rozpowszechnienie wiedzy na temat energooszczędności, oszczędzania energii, a także zmiana postaw obywateli wobec problemów związanych z jej nadmiernym zużyciem.

Oficjalny patronat merytoryczny nad akcją objęła Krajowa Agencja Poszanowania Energii, której misją jest udział w przygotowaniu zasad zrównoważonej polityki energetycznej w kraju i ich realizacja zgodnie ze standardami europejskimi. KAPE S.A. powstała w wyniku uchwały Sejmu RP oraz decyzji Rządu RP, w rezultacie porozumienia akcjonariuszy realizujących politykę społeczno-ekonomiczną państwa. Ekspertem akcji, merytorycznie wspierającym działania edukacyjno-informacyjne jest dr inż. Arkadiusz Węglarz.

Obecnie jest on koordynatorem wielu projektów w KAPE, adiunktem na Wydziale inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz Wiceprezesem Zarządu Zrzeszenia Audytorów Energetycznych. Posiada bardzo rozległą wiedzę o tematyce budowlanej i efektywności energetycznej w gospodarce. Dodatkowo ściśle współpracuje w zakresie przygotowywania specjalistycznych ekspertyz m.in. z: Ministerstwem Finansów, Ministerstwem Środowiska, Głównym Inspektoratem Ochrony Środowiska, Ministerstwem Gospodarki itp. Jest również wykonawcą projektów realizowanych w ramach programów: Phare, Save, 5PR, 6PR, bilateralnych. Został odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za osiągnięcia w dziedzinie efektywności energetycznej w budownictwie.

Dział Techniki Grzewczej firmy Bosch to wiodący europejski producent urządzeń grzewczych i podgrzewaczy wody. W 2007 roku osiągnął światowy obrót w wysokości 2,8 miliarda euro (69% obrotu pochodziło spoza Niemiec) zatrudniając ponad 13 tysięcy pracowników. W dziale skupionych jest kilkanaście silnych międzynarodowych i regionalnych marek, m.in. Junkers i Buderus, a zróżnicowana oferta produktowa pochodzi z 18 fabryk z Europy i Ameryki Północnej. W Polsce Junkers jako dział branżowy firmy Robert Bosch Sp. z o.o. jest obecny od 1993 roku.

Więcej informacji: www.junkers.pl

Komentarze

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.