W dniach 21-22 listopada Łódź gościła Ogólnopolski Salon Dekarzy. Na program pierwszego tego typu wydarzenia w Polsce złożyły się specjalistyczne wykłady, praktyczne warsztaty, pokazy nowych rozwiązań technologicznych oraz prelekcje.

Wyjątkowość tego wydarzenia polegała na jego nowatorskiej formule. Jak mówi Krzysztof Omilian z firmy Röben – jednego ze sponsorów Salonu - nie były to klasyczne targi zorientowane na nawiązanie kontaktów handlowych. Celem I Ogólnopolskiego Salonu Dekarzy było przybliżenie specjalistom najnowszych technologii i trendów w dekarstwie. W trakcie imprezy odbyło się ponad 20 warsztatów i szkoleń. Ich tematyka została wyselekcjonowana na podstawie rozmów z wykonawcami z całego kraju, dzięki czemu dekarze mieli szansę uzyskać wiedzę odpowiadającą ich zawodowym potrzebom.





Poszczególne szkolenia prowadzone były przez najlepszych fachowców ze swoich dziedzin. Dotyczyły one zarówno zagadnień praktycznych, dotyczących wykonania pokrycia dachowego w różnych technologiach, jak też teoretycznych, m.in. standardów prac dekarskich w zakresie przepisów p-poż czy bhp. W realizację programu włączyły się również wiodące firmy producenckie związane z branżą dekarską, proponując uczestnikom prezentacje swoich produktów oraz pokazy ich prawidłowego zastosowania. – Odwiedzający nasze stoisko mogli otrzymać prezentację multimedialną z filmem instruktażowym prezentującym techniki właściwego krycia dachu dachówką ceramiczną, ze szczególnym uwzględnieniem wykonania detali, np. łączenia dachówki ze ścianą - wyjaśnia Krzysztof Omilian z firmy Röben.

- Na obiektywną ocenę I Ogólnopolskiego Salonu Dekarskiego przyjdzie jeszcze czas – mówi Paweł Babij, organizator imprezy. Jednak biorąc pod uwagę liczby – w spotkaniu wzięło udział ponad 1000 dekarzy i 49 wystawców z całego kraju i zagranicy – można mówić o dużym sukcesie całej inicjatywy.