Czym jest EHPA? EHPA oznacza etykietę energetyczną Europejskiego Stowarzyszenia Pomp Ciepła. Takie oznakowanie zostało użyte na produktach linii pomp ciepła Aquarea typu powietrze-woda firmy Panasonic. W związku z tym, daje to gwarancję spełnienia przez te urządzenia wymagań wprowadzonych przez Komisję Europejską w 2015 r. Jako klienci mamy możliwość więc wyboru najbardziej efektywnej jednostki w oparciu o ujednolicone kryterium.

Etykieta energetyczna EHPA na pompach ciepła Panasonic Aquarea
Pompa ciepła PanasonicDotychczas producenci urządzeń grzewczych i klimatyzacyjnych stosowali dowolne oznaczenia – własne bądź przyznawane przez różne ośrodki certyfikujące, przez co konsumenci napotykali na problem z porównaniem modeli w danej klasie. Aby uporządkować sytuację, w przypadku pomp ciepła Komisja Europejska zdecydowała się na przyjęcie etykiety EHPA jako obowiązującego od 2015 r. poświadczenia dla najbardziej efektywnych urządzeń.

Dla uzyskania etykiety energetycznej EHPA pompy ciepła muszą spełnić nie tylko wymagania techniczne, takie jak wysoka efektywność i energooszczędność. Producent powinien gwarantować również sprawny serwis oraz komplet dokumentacji. Przed przyznaniem etykiety energetycznej EHPA pompy ciepła muszą przejść w certyfikowanej placówce organizacji testy techniczne oparte
o normy opracowane przez Europejski Komitet Normalizacyjny. W ich trakcie specjaliści z EHPA sprawdzają między innymi średni wskaźnik efektywności COP oraz jego najniższe wartości osiągane przez urządzenia. Weryfikowana w odniesieniu do deklarowanych przez producenta parametrów jest również głośność urządzeń czy bezpieczeństwo ich użycia.

Linia pomp ciepła Aquarea, która przeszła już proces certyfikacji, obejmuje urządzenia typu mono-blok i split o wydajności w zakresie od 3 do 16 kilowatów. Jednostki charakteryzują się wysoką efektywnością, łatwością instalacji i niewielkimi kosztami eksploatacji. Są w stanie sprawnie pracować w różnych temperaturach zewnętrznych, od -25oC do +43oC. Szeroka oferta pozwala na właściwy dobór odpowiedniej pompy w zależności od charakterystyki i potrzeb obiektu, w którym zostanie zainstalowana. Dla przykładu – model o wydajności 3-5 kW jest dostosowany do potrzeb domów o podwyższonym standardzie efektywności energetycznej. Z kolei jednostka High Temperature znajdzie zastosowanie w przypadku obiektów z istniejącymi instalacjami grzewczymi,
a model T-CAP zapewnia stałą, wysoką wydajność nawet przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych.

Pompa ciepła Panasonic

Wprowadzenie jasnego sposobu klasyfikacji podobnego do stosowanego powszechnie dla urządzeń AGD, takich jak pralki czy lodówki, ułatwi klientom wybór jednostki odpowiadającej ich potrzebom. Etykiety przyczynią się również do popularyzacji rozwiązań proekologicznych i pomogą ograniczyć wydatki związane z zapewnieniem ciepłej wody użytkowej oraz ogrzewania. Cieszymy się z uzyskania certyfikatu EHPA, ponieważ stanowi kolejny dowód na wysoką jakość, efektywność energetyczną oraz przyjazność dla środowiska pomp ciepła Aquarea.” – mówi Tomasz Lenarczyk, product manager w firmie Panasonic.


O systemach klimatyzacyjnych Panasonic
Panasonic, jeden z liderów branży klimatyzacji, dysponuje ponad 30-letnim doświadczeniem, eksportuje produkty do ponad 120 krajów na całym świecie i wyprodukował już 100 milionów sprężarek. Panasonic proponuje cztery linie innowacyjnych rozwiązań do ogrzewania i klimatyzacji dla domów, biur, firm i obiektów przemysłowych. Panasonic przykłada szczególną wagę do jakości swoich rozwiązań, które mają dobrze przemyślaną konstrukcję i gwarantują zdrowe powietrze, a jednocześnie spełniają najsurowsze standardy w zakresie zużycia energii, ochrony środowiska i emisji hałasu. Więcej informacji można znaleźć na stronach:
- rozwiązania klimatyzacyjne dla domu – www.panasonic.pl/klimatyzacja
- pompy ciepła – www.panasonic.pl/ogrzewanie
- rozwiązania profesjonalne – www.panasonic.pl/rozwiazania_profesjonalne
O firmie Panasonic
Panasonic Corporation jest światowym liderem w rozwijaniu i produkcji elektroniki zaspokajającej szeroką gamę potrzeb konsumentów, biznesu i przemysłu. Firma z siedzibą w Osace, w zakończonym 31 marca 2012 roku finansowym, zanotowała sprzedaż netto w wysokości 7,85 bilionów jenów.
Akcje firmy notowane są na giełdach w Tokio, Osace, Nagoi oraz w Nowym Jorku (symbol NYSE: PC). Panasonic postawił przed sobą wyzwanie, aby na 100-lecie założenia przedsiębiorstwa przypadające w 2018 roku, stać się najbardziej ekologiczną firmą w branży elektronicznej.
Więcej informacji o firmie i marce Panasonic znajduje się pod adresem http://panasonic.net/ lub http://panasonic.pl/.

Źródło: ''