Centrum Klima - wiodący na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent i dystrybutor systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych - konsekwentnie poszerza skalę działalności na rynkach eksportowych.


W I półroczu 2009 sprzedaż zagraniczna wzrosła aż o 37% - do poziomu 22,8% przychodów. Do końca roku spółka spodziewa się dalszego zwiększenia eksportu do 25% sprzedaży ogółem. Firma eksportuje swoje produkty głównie do krajów Unii Europejskiej. Strategia Centrum Klima zakłada wzrost udziału sprzedaży zagranicznej do poziomu około 30% przychodów w 2012 roku, a docelowo nawet do 45%.

"Rozwój technologiczny produkowanego i oferowanego przez nas asortymentu umożliwia nam skuteczne konkurowanie z czołowymi producentami zagranicznymi. Jesteśmy doceniani za wysokie standardy naszych produktów, najwyższą jakość obsługi oraz korzystne ceny i terminy realizacji zamówień. Jestem przekonany, że tak udana i długofalowa kooperacja z zagranicznymi odbiorcami, jest najlepszą rekomendacją naszej oferty dla nowych partnerów handlowych. Efekty będą widoczne także w wynikach finansowych za drugi kwartał 2009 - w porównaniu do pierwszego kwartału tego roku spodziewamy się wzrostu przychodów i znaczącego zwiększenia zysku"
- mówi Marek Perendyk, prezes zarządu Centrum Klima S.A.

Sprzedaż zagraniczna spółki dotyczy przede wszystkim produktów własnych. Około 70% eksportu trafia do dużych, międzynarodowych producentów i dystrybutorów urządzeń wentylacyjnych z krajów takich jak: Belgia, Irlandia i Wielka Brytania. Pozostałe 30% jest sprzedawane znaczącym graczom o profilu wykonawczym. Centrum Klima dostarcza swoje produkty także na rynki Czech, Danii, Włoch, Litwy, Francji, Słowacji i Holandii, Izraela, Mołdawii, Macedonii i Ukrainy.
Dynamiczny wzrost udziału eksportu gwarantuje spółce ciągłość zamówień o marżach znacznie wyższych niż w przypadku kontraktów na rodzimym rynku, a tym samym stabilność i stałość produkcji.