Jak firma powinna współpracować z redakcją?

Ekspert Muratora PLUS dla Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie
Program Edukacyjny PR w Budownictwie kierowany jest do małych i średnich przedsiębiorstw. Szkolenia podzielone są na sześć modułów tematycznych. Na jesienną edycję składa się moduł A – podstawowy, który przygotowuje do samodzielnych kontaktów z mediami i uczy praktycznych możliwości kształtowania wizerunku firmy budowlanej. Po poznaniu teoretycznych informacji bazowych dotyczących działań public relations uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczne umiejętności umożliwiające kształtowanie wizerunku. Dowiedzą się jak uzyskać zainteresowanie mediów i jak się z nimi kontaktować.

Cykl seminariów rozpocznie się szkoleniem w Krakowie. Na jednodniowe szkolenie składa się siedem wykładów połączonych z ćwiczeniami praktycznymi. Każdy z bloków tematycznych przygotowany jest przez eksperta danej dziedziny. Wykład z zakresu media relations, pt. Jak firma powinna współpracować z redakcją? poprowadzi Monika Czechowska, redaktor serwisu dla profesjonalistów Murator PLUS.

- Internet tak głęboko ingeruje w naszą codzienność, że aż trudno uwierzyć, że jeszcze 10 lat temu był on w firmach rzadkością, rarytasem dostępnym kadrze kierowniczej. Wtedy zresztą niewiele też się w tym “polskim” Internecie działo. A dzisiaj? Gdy firmy nie ma w Internecie, to jakby tej firmy w ogóle nie było. Przy wszechobecnej konkurencji obecność w sieci tylko z firmową stroną www może być niewystarczająca. Istnieje jednak wiele sposobów jak wykorzystać Internet poprzez inne media, trzeba tylko sprytnie do tych mediów “przemawiać” informacjami. Sprytnie, bo źle przygotowane informacje i nieudolna współpraca z redakcjami nie zaowocuje zainteresowaniem mediów w taki sposób, aby z racji obowiązku a nie tylko za pieniądze, pośredniczyły w promocji firmy. Warto poznać mechanizmy oceny przez redakcje nadesłanych materiałów, czego oczekują i jak od tej drugiej strony - dziennikarskiej - powinna wyglądać współpraca na płaszczyźnie firma - redaktor. Warto też wiedzieć, jakim rodzajem informacji zainteresuje się redakcja a jakim nie, jak powinna być opracowana informacja prasowa a czego nie powinno w niej być – tłumaczy pokrótce Monika Czechowska.

Jesienna edycja 2010 Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie rozpoczyna się 7 września w Krakowie i potrwa do 25 listopada.

Monika Czechowska - redaktor budowlanego serwisu dla profesjonalistów Murator PLUS - - pierwszego portalu internetowego dla branży budowlanej, w współtworzeniu którego uczestniczyła od roku 2000. Zawodowo z branżą budowlaną związana od 1993 roku (“Tygodnik Budowlany”, miesięczniki “Przedsiębiorca Budowlany” oraz “Murator PLUS”). Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Jej motto w pracy: "każdą firmę tworzą ludzie".



Źródło: PR w Budownictwie