Uruchomienie internetowego muzeum wzornictwa - www.panasonic.eu/designmuseum


Warszawa, 27 lutego 2009 r. - Firma Panasonic ogłosiła uruchomienie Design Museum – muzeum marki on-line. Na przygotowanej w 20 językach stronie zaprezentowano historię innowacyjnych rozwiązań, najważniejszych momentów w dziejach firmy, a także obszerną kolekcję produktów, które obrazują ewolucję designu i wzornictwa przemysłowego marki sięgającą wstecz aż do 1918 roku.
Stronę, na której znalazło się Design Museum podzielono na cztery sekcje: linię czasu rozwoju najważniejszych produktów, linię czasu rozwoju firmy, etos wzornictwa Panasonic oraz badania i rozwój. Odwiedzający mają szansę zapoznać się z galerią fotografii kultowych produktów o innowacyjnych cechach i wzornictwie, które pomogły ukształtować dzisiejszy wizerunek marki Panasonic. Muzeum pokazuje również w jaki sposób założyciel firmy, Konosuke Matsushita, odniósł sukces przekształcając swoje przedsiębiorstwo z trzyosobowego warsztatu w największy na świecie koncern produkujący elektronikę użytkową.
W internetowym muzeum Panasonic koneserzy dobrego wzornictwa przemysłowego znajdą wiele designerskich rarytasów, m.in. kultowy adapter SL-10 z lat osiemdziesiątych, którego egzemplarz znajduje się również w prestiżowym nowojorskim muzeum sztuki współczesnej MOMA (The Museum of Modern Art). Innym przykładem legendarnego urządzenia, którego projekt zapisał się trwale w historii wzornictwa, jest produkowane w latach siedemdziesiątych radio Toot-a-loop (model R-72) przypominające kształtem kolorową słuchawkę, którą użytkownik może wyginać tworząc różne kształty. „Zwiedzający” mają możliwość zapuścić się jeszcze dalej w przeszłość i obejrzeć, między innymi, przełomowy telewizor 17K-531 z 1952 roku – pierwszy na świecie telewizor z prostokątnym kineskopem. Do czasu wprowadzenia go na rynek telewizory miały, trudne dziś sobie do wyobrażenia, okrągłe kineskopy.

Z dniem 01.08.2008 r. firma Matsushita Electric Industrial Co., Ltd oficjalnie zmieniła nazwę na Panasonic Corporation. Jest to krok w kierunku umocnienia najbardziej rozpoznawalnej marki koncernu, jaką jest Panasonic. Mimo globalnego ujednolicenia znaków towarowych i zmiany nazwy, firma w dalszym ciągu opiera działalność biznesową na podstawowych zasadach sformułowanych przez założyciela - Konosuke Matsushitę. Internetowe muzeum wzornictwa podkreśla istotną rolę, jaką dla firmy ma 90-letnia historia tworzenia innowacyjnych produktów i produkcji elektroniki konsumenckiej w celu poprawienia jakości życia konsumentów na całym świecie. Odwiedzający mogą przeczytać więcej na temat Konosuke Matsushity, zapoznać się z jego filozofią biznesu i działań, które przyczyniły się do zajęcia przez Panasonic pozycji lidera branży elektroniki użytkowej.
W celu uzyskania szczegółowych informacji i zapoznania się z Design Museum zapraszamy na stronę: www.panasonic.eu/designmuseum. Muzeum istnieje również w polskiej wersji językowej.
Źródło: Panasonic Polska