Wyciąg z publikacji, które ukazały sie w miesięczniku "Budujemy Dom" nr 4/2004 oraz "Profit" nr 6/2004.


W kwietniowym numerze (2004) miesięcznika "Budujemy Dom" opublikowany został ranking dotyczący "najważniejszych na rynku firm wytwarzających produkty do wentylacji".
Celem ankiety przeprowadzonej na przełomie stycznia i lutego br. wśród czytelników miesięcznika była m.in. odpowiedź na pytanie "Znane i preferowane marki produktów".
Nie dowiedzieliśmy się, jakie były szczegółowe kryteria badania ankietowego. Jak podaje "BD" liczby podane na rozkładzie 1 (wykres 1) określają, jaki procent wszystkich uczestników ankiety (1471 osób) rozpoznaje daną markę:
Wykres 1: Rozkład procentowy odpowiedzi na pytanie
"Czy znasz tę markę/producenta?"
("Budujemy Dom" nr 4/2004)


W rankigu rozpoznawalności marki prowadzi Dospel z wynikiem 41%. W pierwszej trójce znalazły się również firmy Marley (30,7%) oraz Aereco (30,3%).
Wykres 2: Rozkład procentowy liczby osób zainteresowanych
zastosowaniem produktów poszczególnych firm w budowie własnego domu
("Budujemy Dom" nr 4/2004)


W rankigu nr 2, w którym wypowiedziało się 21,3% ogółu respondentów, również prowadzą Aereco (26,5%), Dospel (23,4%) i Marley (12,5%). Pierwsze miejsce Aereco w tym rankingu jest prawdopodobnie podyktowane zainteresowaniem inwestorów indywidualnych zastosowaniem nawiewników higrosterowanych, jak zasugerowano w artykule "BD".
Wykres 3: Prognozowana wartość sprzedaży firmy Dospel ("Profit" nr 6/2004)


W nr 6/2004 miesięcznika "Profit" na str. 36 opisano historię rozwoju i sprzedaży produktów firmy Dospel. Cytujemy: W ub. r. Dospel sprzedał ponad milion wentylatorów, ok. 500 central klimatyzacyjnych i setki tysięcy akcesoriów, osiągając opnad 5,7 mln zł zysku. 60% produkcji częstochowskiej firmy trafia na export.
Na podstawie: "Budujemy Dom" nr 4/2004 i "Profit" nr 6/2004