Produkty Centrum Klima – wiodącego na rynku polskim oraz liczącego się w Europie producenta i dystrybutora systemów wentylacyjnych oraz klimatyzacyjnych – są od czerwca dostępne w sklepach Bricoman. Rozpoczęcie współpracy z siecią marketów budowlanych to kolejny krok w zakresie poszerzania kanałów dystrybucji Centrum Klima. Intencją zarządu spółki jest nawiązanie współpracy z kolejnymi sieciami marketów o zasięgu ogólnopolskim.

Centrum Klima – współpraca z marketami budowlanymi Bricoman
Bricoman Polska należy do międzynarodowej GROUPE ADEO, w której znajduje się też m.in. Leroy Merlin. Sklepy Bricoman przeznaczone są zarówno dla klientów indywidualnych, jak i profesjonalistów. Tworzone są z myślą o wszystkich, którzy budują, remontują i wykańczają swoje domy lub mieszkania. Sieć Bricoman, jako pierwsza w swojej branży, zdecydowała się udostępnić klientom cały swój asortyment w nowoczesnej formie online.
Centrum Klima – współpraca z marketami budowlanymi Bricoman
„Asortyment Centrum Klima wyróżnia się jakością i bardzo wysokimi parametrami technicznymi. Spełnia najwyższe normy skandynawskie czy niemieckie. Polacy coraz bardziej doceniają wysoki standard produktów i rozmysłem wybierają systemy wentylacyjne i klimatyzacyjne do swoich domów. Dlatego zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z marketami budowlanymi i zintensyfikowanie sprzedaży do odbiorców indywidualnych. Bricoman to dopiero początek. Chcemy bardzo intensywnie rozwijać się w tym kierunku. Mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli poinformować o kolejnych kontraktach z sieciami sklepów. Prowadzone przez nas rozmowy są na zaawansowanym poziomie. Szacuję, że w perspektywie 3 kolejnych lat ten obszar działalności może zwiększyć przychody ze sprzedaży Centrum Klima nawet o kilkanaście procent” – powiedział Marek Perendyk, prezes Centrum Klima.

Głównym przedmiotem działalności Centrum Klima jest produkcja i dystrybucja elementów instalacji wentylacyjno-klimatyzacyjnych. Ponad 29,6% przychodów ze sprzedaży pochodzi z produktów własnych Centrum Klima, zaś pozostałe są generowane dzięki dystrybucji produktów innych firm, głównie z rynku europejskiego i azjatyckiego. Centrum Klima – dzięki stabilnej pozycji w branży – ma wyłączność m.in. na sprzedaż elastycznych przewodów wentylacyjnych firmy GLV, klimatyzatorów marki Galanz oraz central wentylacyjnych Vent-Axia renomowanej brytyjskiej firmy.

Dotychczas asortyment Centrum Klima przeznaczony był głównie dla odbiorców hurtowych i oferowany w sprzedaży bezpośredniej. Spółka dostarcza produkty generalnym wykonawcom, firmom instalacyjno-montażowym, deweloperom oraz podmiotom działającym w branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej. W latach 2007-2011 Centrum Klima zrealizowała projekty na rzecz prestiżowych odbiorców oraz w znanych lokalizacjach, do których należą instytucje i obiekty użyteczności publicznej, centrale banków, duże centra handlowe, w tym m.in. siedziba PAN, Pałac Prezydencki, Stacja Metra Kabaty, Bank PKO BP, Nordea, Deutsche Bank, Alior Bank, Centrum handlowe Złote Tarasy, Tesco, Carrefour, Toyota Motor Poland, Vistula, Procter&Gamble, Cinema City Warszawa, LG Electronics, Volkswagen.

Centrum Klima konsekwentnie umacnia swoją pozycję zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Oferta spółki – spełniające najwyższe światowe standardy przy zachowaniu konkurencyjności cenowej – doceniana jest przez kontrahentów z 37 krajów świata. W 2010 roku działania eksportowe Centrum Klima stanowiły 27,6% przychodów spółki ogółem. Od początku 2010 roku Centrum Klima rozpoczęła działania handlowe z kontrahentami z Hiszpanii, Austrii, Chorwacji, Wysp Owczych, Maroka, Szwajcarii i Turcji. Spółka nawiązała także współpracę z nowymi partnerami ze Szwecji, Ukrainy, Białorusi, Niemiec, Bułgarii, Holandii, Rumunii, Estonii, Wielkiej Brytanii, Czech, Belgii, Finlandii, Danii czy też Portugalii.

Źródło: Centrum Klima S.A.