Właśnie dobiegła końca dwudziesta edycja Międzynarodowych Targów Budowlanych Budma. Na targi przybyło, jak w latach ubiegłych, ponad 1300 wystawców.

Budma narzędziem budowy wizerunku
budma 2011Poznańskie Międzynarodowe Targi Budowlane BUDMA 2011 trwały od 11 do 14 stycznia 2011. Głównym tematem targów było „Zrównoważone budownictwo - energooszczędność, innowacyjność, bezpieczeństwo". Po raz szósty, w ramach targów, odbyło się Centrum Budownictwa Sportowego, Rekreacyjnego, Wellness i Spa, które jest największą imprezą tego typu w Polsce. W tym roku, równolegle do Budmy, odbywają się Targi Maszyn i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-tech.

- Targi BUDMA są jednymi z najbardziej prestiżowych spotkań biznesowych branży budowlanej. Na targach pojawiają się liderzy rynku budowlanego z całej Europy. Takie okazje sprzyjają nawiązywaniu nowych kontaktów oraz umożliwiają spotkania z aktualnymi klientami. Ranga oraz wysoka rozpoznawalność sprawia, że obecność na targach jest wręcz obligatoryjna – mówi Maja Turek wydawca CBC Film Productions.

Zaistnienie na takich targach wpływa na odbiór firmy, zarówno przez branżę, jak i klientów. Należy pamiętać, że to właśnie klienci są grupą, na którą nakierowane są działania wizerunkowe. Składa się na nie, poza identyfikacją wizualną, reputacja, styl zarządzania, gwarancja poziomu świadczenia usług, kultura organizacyjna skupiona na potrzebach nabywców oraz personel. Klienci przede wszystkim zwracają uwagę na zachowanie i kompetencje pracowników.

- Firma, która chce uchodzić wśród konkurencji i potencjalnych klientów za eksperta w swojej dziedzinie, powinna pojawiać się na najważniejszych spotkaniach branżowych. Targi umożliwiają nawiązanie kontaktów z nowymi partnerami oraz mediami
- mówi Patryk Gut z agencji Times Square Public Relations, która specjalizuje się w obsłudze branży budowlano-wnętrzarskiej.

Rosnąca z roku na rok konkurencja sprawia, że przedsiębiorcy szukają nowych kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Obecnie nie wystarczy już mieć własnej strony internetowej lub pojawić się w katalogu firm. Aby zaistnieć w świadomości odbiorców potrzebny jest szereg przemyślanych i spójnych działań komunikacyjnych, takich jak: współpraca z mediami, marketing bezpośredni, obecność w portalach społecznościowych oraz forach branżowych. Pomocna będzie także kampania reklamowa w Internecie, dobrze wypozycjonowana strona, bogata w treści i w miarę aktualna. Warto również informacje o danej firmie przesyłać zainteresowanym mediom branżowym, dzięki którym informacje dotrą do szerszego grona odbiorców.

Dodatkową formą budowania wizerunku – liczącego się lidera i profesjonalisty - jest obecność i prezentacja na najważniejszych targach branżowych. Pracownicy w krótkim czasie mogą nawiązać dialog z wieloma klientami, których swoją wiedzą i postawą zachęcą do skorzystania z ich usług.

Wszystkie te powyższe działania wizerunkowe można dodatkowo wzbogacić o materiały filmowe na temat firmy – w dobie Internetu do ludzi lepiej dociera przekaz audiowizualny niż pisany.

- Ciekawą propozycją może być relacja z imprez, w których klient wziął udział. Dlatego wraz z CBC Film Productions przygotowaliśmy krótką relację z tegorocznej BUDMY. Mamy również w planie materiał filmowy z kolejnych targów budowlanych - BAU 2011 w Monachium
– wyjaśnia PR Manager Times Square Public Relations.

Targi są znakomitym narzędziem wspierania i budowania profesjonalnego wizerunku, stanowią również dobrą okazję do zaprezentowania szerszej publiczności nowych usług czy produktów. Jak przyznają wystawcy, BUDMA sprzyja spotkaniom z partnerami biznesowymi, podczas których kontrahenci mogą zapoznać się z prezentowanym asortymentem oraz przedyskutować najbliższe wspólne projekty i przedsięwzięcia.
Relację z Międzynarodowych Targów Budowlanych BUDMA 2011 dostępna jest pod adresem: www.tv.timessquare.pl/33-BUDMA+2011+-+relacja+z+XX+edycji+Mi%C4%99dzynarodowych+Targ%C3%B3w+Budowlanych+Budma+2011.html


Źródło: Times Square Public Relations