Gość: Roose
2002-10-08 00:00
czy dawać w kolanach kierownice powietrza ?
wszystkie kształtki od centrali musiałem projektowac jako indywidualne i kolan jest dość dużo, czy uzbrajać je w kierownice czy nie ?
Gość: Ro.
2002-10-08 00:00
Re: czy dawać w kolanach kierownice powietrza ?
najprościej dawać na wszystkich nawiewnych przewodach (na rysunku bedzie widać czy rózni się wywiew od nawiewu) - na budowie i tak zamontują jak bedą chcieli ......
Gość: Roose
2002-10-09 00:00
czyli nie brać do bani...
tyle się człowiek napracuje przy tym projektowaniu a potem i tak zrobią co chcą;))))))))
Gość: Walter
2002-10-15 00:00
Re: Re: czy dawać w kolanach kierownice powietrza ?
Na pewno dawać na Nawiewie. od Inspektora Budolwnego bedzie zależało ,czy to będzie wymagał ( a powinien )
Gość: Lesław
2002-10-22 00:00
Re: czy dawać w kolanach kierownice powietrza ?
O tym czy dawać kierownice w kolanach i wogóle jakie mająbyć kolana lub inne kształtki decyduje zawsze projektant, a nie inspektor nadzoru, czy ktokolwiek inny. O celowości stosowania kierownic decydujące znaczenie ma spręż wntylatora (proszę nie łapać mnie za słówka). Jeśli chcesz zaprojektować instalacę energooszczędną, to stosuj kolana z łopatkami kierowniczymi, bo dla takich kolan wsp. oporu wynosi o,25 gdy dla kolan ostrych 1,1. Stosowanie rodzaju kształtek nie zależy od rodzaju instalacji (nawiew, wywiew). Tak wogóle radzę ci policzyć na p i e ch o t ę kilka układów wentylacyjnych, to wyczujesz na czym to polega i nigdy nie powiesz, że naprojektujesz się, a i tok zrobione to zostanie dowolnie. Poza tym może Cię takie podejście drogo kosztować, bo jeśli instalacja nie będzie działać ze względu na zbyt niskie ciśnienie dyspozycyjne wentylatora na skutek zwiększonych oporów instalacji,wtedy inwestor słusznie bedzie domagał się zwrotu kosztów poprawek.
Gość: Roose
2002-10-28 00:00
masz słuszność
powiedz tylko czy uzbrajać kolana na wyciągu
Gość: Lesław
2002-10-31 00:00
Re: masz słuszność
Nie ma różnicy, czy kolano jest po stronie ssącej czy tłocznej. Opory sumuje się całej magistrali. Czść