Gość: piotr
2006-01-28 00:00
agregaty chlodnicze absorpcyjne
Szanowni Forumowicze,
Czy jest z ktos z Panstwa w posiadaniu listy zainstalowanych urzadzen absorpcyjnych w Polsce. Tak malo jest tych danych w internecie. Moze wiecie Panstwo, w jakich obiektach one pracuja (i czy w ogole mamy takie urzadzenia w kraju). Dzieki za pomoc.
Gość: Piotr
2006-01-30 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
To w Polsce nie ma w ogole agregatow absorpcyjnych? Dziwne. Dajcie znac jak tylko bedzieci cokolwiek wiedziec.
Gość: julek
2006-01-31 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
www.aerial.pl
Gość: Piotr
2006-01-31 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
www.aerial.pl
Nie o takie urzadzenia mi chodzilo. Absorpcyjne agregaty wody lodowej mialem na mysli.
Gość: Kubus
2006-01-31 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Skontaktuj sie z firma Teoma. Maja jakies tam chinskie agregaty. Chyba sprzedali jakies tam male zasilane gazem (ale nie za wiele). Sprawdz rowniez firme Robur, tez zasilane gazem - tylko tym razem sa to agregaty amoniak-woda i chyba tez cos tam sprzedali. Polacy nie dorosli jeszcze do absorpcji wiec zycze powodzenia w poszukiwaniach.
Gość: Maxx
2006-02-01 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Carrier ma swoje agregaty w Polsce, Trane też.
Gość: Piotr
2006-02-01 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Carrier ma swoje agregaty w Polsce, Trane też.
Moze zdradzisz mi gdzie ma Carrier a gdzie ma Trane?
Gość: nowy wentylowiec
2006-02-04 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
W 2000 r.w jednej z polskich kopaln węgla zainstalowano dwa skojarzone układy energetyczno-chłodnicze, składające się z dwóch identycznych członów opartych o silniki gazowe Deutz TBG 632 V16, chłodziarki absorpcyjne i chłodziarkę sprężarkową, o mocy 2,5 MWch każdy. Silnik ma dwa poziomy odzysku ciepła. Pierwszy to obieg ciepłowodny o nominalnym gradiencie temperatury 86/72 oC, odzyskujący ciepło podczas chłodzenia korpusu silnika, oleju i powietrza po turbodoladowaniu. Drugi obieg gorącowodny, o gradiencie 125/100 oC, odzyskuje ciepło ze spalin. Ciepło odzyskane z silnika w pierwszej kolejności służy do napędu chłodziarek absorpcyjnych. Chłodziarka absorpcyjna o mocy 600 kW, zainstalowana na obiegu ciepłowodnym, schładza stanowiącą medium chłodnicze wodę z 18 do 14,5 st. C. Natomiast chłodziarka absorpcyjna o mocy 1730 KW, pracująca na obiegu gorącowodnym, schładza wodę z 14,5 do 4,5 oC. Amoniakalna chłodziarka sprężarkowa o mocy 570 kW, wykorzystując moc generatora, schładza wodę z 4,5 do 1,5 oC. jest to układ szeregowy.Jeśli układ zmuszony jest do pracy ze zmniejszoną mocą chłodniczą, nadwyżki ciepła kierowane są do kopalnianej sieci ciepłowniczej. Woda chłodnicza, przepływająca z wydajnością 300 m3. na godzinę, tłoczona jest "na dół", do podajnika trójkomorowego SIEMAG DRK 200, gdzie na obiegu dołowym następuje redukcja ciśnienia do poziomu 2 MPa i podawana jest na chłodnice.
Gość: Maxx
2006-02-04 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Niestety nie moge zdradzić gdzie, tajemnica zawodowa :)
Ale dodam że Carriera (Sanyo) działają na bromku litu. O tym mozna znaleźć w necie.
Gość: Piotr
2006-02-05 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Niestety nie moge zdradzić gdzie, tajemnica zawodowa :)
Ale dodam że Carriera (Sanyo) działają na bromku litu. O tym mozna znaleźć w necie.
Jakos nie chce mi sie wierzyc ze Carrier ma w Polsce takie agregaty. A jesli ma, to kto je serwisuje.
Gość: Piotr
2006-02-05 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
W 2000 r.w jednej z polskich kopaln węgla zainstalowano dwa skojarzone układy energetyczno-chłodnicze, składające się z dwóch identycznych członów opartych o silniki gazowe Deutz TBG 632 V16, chłodziarki absorpcyjne i chłodziarkę sprężarkową, o mocy 2,5 MWch każdy. Silnik ma dwa poziomy odzysku ciepła. Pierwszy to obieg ciepłowodny o nominalnym gradiencie temperatury 86/72 oC, odzyskujący ciepło podczas chłodzenia korpusu silnika, oleju i powietrza po turbodoladowaniu. Drugi obieg gorącowodny, o gradiencie 125/100 oC, odzyskuje ciepło ze spalin. Ciepło odzyskane z silnika w pierwszej kolejności służy do napędu chłodziarek absorpcyjnych. Chłodziarka absorpcyjna o mocy 600 kW, zainstalowana na obiegu ciepłowodnym, schładza stanowiącą medium chłodnicze wodę z 18 do 14,5 st. C. Natomiast chłodziarka absorpcyjna o mocy 1730 KW, pracująca na obiegu gorącowodnym, schładza wodę z 14,5 do 4,5 oC. Amoniakalna chłodziarka sprężarkowa o mocy 570 kW, wykorzystując moc generatora, schładza wodę z 4,5 do 1,5 oC. jest to układ szeregowy.Jeśli układ zmuszony jest do pracy ze zmniejszoną mocą chłodniczą, nadwyżki ciepła kierowane są do kopalnianej sieci ciepłowniczej. Woda chłodnicza, przepływająca z wydajnością 300 m3. na godzinę, tłoczona jest "na dół", do podajnika trójkomorowego SIEMAG DRK 200, gdzie na obiegu dołowym następuje redukcja ciśnienia do poziomu 2 MPa i podawana jest na chłodnice.
Dzieki za informacje. Jezeli dobrze zrozumialem to chlodziarek abrorpcyjnych jest cztery (po dwa na kazdy uklad). Bardzo ciekawe rozwiazanie. Ciekawi mnie, czy znasz jeszcze jakies inne uklady.
Gość: Piotr
2006-02-09 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Skontaktuj sie z firma Teoma. Maja jakies tam chinskie agregaty. Chyba sprzedali jakies tam male zasilane gazem (ale nie za wiele). Sprawdz rowniez firme Robur, tez zasilane gazem - tylko tym razem sa to agregaty amoniak-woda i chyba tez cos tam sprzedali. Polacy nie dorosli jeszcze do absorpcji wiec zycze powodzenia w poszukiwaniach.
czym sa zasilane te agragaty?
Gość: Kubus
2006-02-11 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Skontaktuj sie z firma Teoma. Maja jakies tam chinskie agregaty. Chyba sprzedali jakies tam male zasilane gazem (ale nie za wiele). Sprawdz rowniez firme Robur, tez zasilane gazem - tylko tym razem sa to agregaty amoniak-woda i chyba tez cos tam sprzedali. Polacy nie dorosli jeszcze do absorpcji wiec zycze powodzenia w poszukiwaniach.
czym sa zasilane te agragaty?
Przeciez napisalem, ze zasilane gazem. Czytaj uwaznie.
Gość: Absorption chiller
2006-02-13 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Wszystko ladnie i pieknie. Tylko powiedzcie mi prosze kto takie "potencjalne" urzadzenia bedzie serwisowal.
Gość: YIA
2006-02-27 00:00
Re:agregaty chlodnicze absorpcyjne
Wszystko ladnie i pieknie. Tylko powiedzcie mi prosze kto takie potencjalne urzadzenia bedzie serwisowal.
Serwis Carriera oczywiscie :)