Gość: Lukasz
2005-11-13 00:00
Problem z klimatyzatorem Fuji! POTRZEBNA POMOC!
Witam,
Zagladam tutaj goscinnie gdyz mam problem z klimatyzatorem Fuji RYT-54R dokladnie z funkcja grzania. Klimatyzator ma 2 lata i nigdy funkcja grzania nie byla w nim wykorzystywana, teraz gdy mam wymieniana instlacje grzewcza potrzebny mi jest do ogrzewania. Ale mianowiecie problem jest taki ze jak sie wlaczy grzanie po kilku minutach sie zalacza grzanie ladnie grzeje przez okolo 10 minut a potem wieje juz normlane zimne powietrze. Czy ktos miala juz taki problem?? Byl juz taki gosc z serwisu i stwierdzil ze to sprezarka, mowil ze koszt wymiany okolo 700 euro. Troche dziwne zeby tak szybko sie to zepsulo. Moze ktos cos wie na ten temat?
Z gory dziekuje za odp.
--
Pozdrawiam
Lukasz lukasz3k@wp.pl
Gość: Pawel
2005-11-13 00:00
Re:Problem z klimatyzatorem Fuji! POTRZEBNA POMOC!
A po tych 10 minutach już przez cały czas chłodzi??? Czy sprężarka wtedy pracuje???
Nie daj się czasem namówić na wymianę sprężarki!!!
Być może klima przechodzi w stan odszraniania jednostki zewnętrznej.
Podaj więcej szczegółów
Gość: ion
2005-11-15 00:00
Re:Problem z klimatyzatorem Fuji! POTRZEBNA POMOC!
14 kW spręzarka tak łatwo nie pada. prawdopodobnie zabezpieczenie termiczne ją wyłącza i oczywiście pozostaje pytanie dlaczego.. może problemy z ciśnieniem? może jakiś problem z zaworem czterogrogowym - robi sie jakiś bypass i ciągnie na płynie? rużne są możliwości i właśnie serwis powinien to znaleźć ( oczywiście jest tez możliwa opcja odszraniania skraplacza ale dziwne by było gdyby ten serwisant tego nie wiedział i z marszu stawiał na spręzarkę)
Inna sprawa że niezależnie od tego czy układ ma grzać czy chłodzić to spręzarka pracuje dlatego bardziej prawdopodobny wydaje się być problem przy zaworze czterodrogowym bądź błędach instalacji chłodniczej jako takiej.
Proponuje złapać inny serwis niech raz jeszcze zdiagnozuje usterkę.
Gość: Lukasz
2005-11-15 00:00
Re:Problem z klimatyzatorem Fuji! POTRZEBNA POMOC!
Dokladnie jest tak: Wlaczam klimatyzacje na tryb Hot(grzaniez) wentylator na High, ustawiam temp na 22 stopnie, i po paru minutach klima startuje i wieje cieplym powietrzm. Ale nastepnie po okolo 10-15 minutach te powietrze nadal wieje ale ma normalna temerature otoczenia(tak mi sie wydaje), w kazdym razie napewno nie jest cieple. Klimatyzacja chodzila dwa okresy letnie i tylko chlodzila i nie bylo zadnych problemow. Jako taka grzac to jeszcze nie grzala.
Gość: Lukasz
2005-11-15 00:00
Re:Problem z klimatyzatorem Fuji! POTRZEBNA POMOC!
Witam.
Problem sie rozwiazal sprezarka jak i cala klimatyzacja byla sprawna. Po prostu za slaba byla instalacja energetyczna do funkcji grzania, po jej wymianie wszystko jest dobrze. Juz dziala normlanie. Wielkie dzieki Panowie za pomoc!
Pozdrawiam