Gość: KOSS
2003-10-30 00:00
Jak SYSTEMAIR kopiuje badania od KOSS-a
SYSTEMAIR w swoich opracowaniach "Materiały Pomocnicze" rocznik 2002 i wczesniejsze -umieszcza nasze nomogramy doboru ALUMFLEX-a pod płaszczykiem nomogramów ponoć własności firmy ALNOR!!
Oczywiście Systmeair nie pytał nas o zgodę na publikacje tych nomogramów
A co na to odpowie nam firma ALNOR , która poprzez taką krypto-reklamę chve pokazac coś "własnego" - co do niej nie należy.!
Przeczytajcie to
na
www.koss.pl
Gość: Gnom
2003-10-30 00:00
A nas to nic nie obchodzi.
Szanowny Panie KOSS , szczerze Panu współczuję ale muszę niestety stwierdzić że nic mnie to nie obchodzi i mam nadzieję że nie obchodzi to większości czytelników tego forum. Jest to zagadnienie czysto biznesowo-prawne a nie techniczne i prawie nikt z nas nie będzie w stanie ocenić prawdziwości Pana zarzutów. Do rozstrzygania tego typu spraw są sądy powszechne , wiem że działające wolno i beznadziejnie ale nie widzę innej możliwości. Co Pan chce osiągnąć rozpoczynając taki temat? Nie spodziewa się Pan chyba, że pana adwersarze zaczną się publicznie bić w piersi i przyznają do zarzucanych im czynów. Jedynie co Pan może osiągnąć to sądząc po innych wypowiedziach, być obrzucony niewybrednymi, epitetami. Proszę mi wierzyć, że nie Pan jeden ma kłopoty z konkurencją nie zawsze uczciwą i gdybyśmy wszyscy zaczeli wylewać tu swoje żale to forum z technicznego stałoby się skandalizującym kącikiem towarzyskim. Z poważaniem
Gość: Marcin
2003-10-31 00:00
Re: A nas to nic nie obchodzi.
Dokładnie ,od tego są sądy i urząd patentowy. Rozumiem rozgoryczenie firmy KOSS ,ale to jest forum techniczne ,a nie prawne.....
Gość: KOSS
2003-11-02 00:00
Ale MNIE to obchodzi.
Mówimy o ZAWISKACH i sytuacjach jakie dzieją się na rynku - a nie powinny.
Z Sądami - to my możemy sobie dac spokój. zanim dojdzie ro wyroku 3 lata trzeba czekac i jeszcze wydac pieniądze!
Natomiast nalezy nagłaśniać zjawisko o tej patologii kopiowania i posługiwania się cudza wiedzą!
Nasze badania SĄ informacja techniczną i dobrze wiedziec ,że renomowane firmy zamiast robić SAMEMU własne badania - podpierają sie innymi firmami takimi jak KOSS.
Nie powie Pan ,że nie studiował Pan instrukcji TUBEFLEX-a , to jedyny przewodnik po przewodach elastycznych w Polsce!
DLACZEGO więc INNI zamiast podawać żródło skąd czerpią informację - bezprawnie sobie przypisują glorię wiedzy!!!
Ot i tyle
Ja nie kopiuję cudzych wyników - bez podawania żródeł skąd pochodzą!
Taka jest etyka p. GNOMIE!!!
Gość: ALNOR
2003-11-17 00:00
wykresy
O czym my mówimy, używamy, prawdopodobnie, tej samej maszyny tych zamych zamków takiego samego materiału więc wyniki badań są te same, a jak są te same to wykres będzie też taki sam - czy ja dobrze rozumuję szanowni nałkowcy z firmy KOSS. Poza tym proszę zajrzeć do katalogu przewodów elastycznych firmy ALNOR gdzie tu podobieństwo. Ja bym proponował zająć się tym co wy kopiujecie i to nie są jakieś głupie wykresy ......
Gość: KOSS
2003-11-18 00:00
Re: wykresy KOSS-a
Nie szanowny panie!!!
Baranów z ludzi nie będzie Pan robił - ten wykres jest zrobiony pzrez ze mnie na podstawie pzreprowadzonych badań przez Instytul Mechaniki Lotniczej Politechniki Warszawskieji na moje zlecenie i zapłaciłem za te konkretnie badania po kilkadziesiąt tysięcy złotych od poszczególnych rodzin rur elastycznych. A było to w 1996 roku. W tym czasie były badane rury Tubeflex i Alumflex pod różnymi kątami jak opory przepływu, tłumienie hałasu , badanie oprów miejscowych kolanek, etc,etc.
Czy Pan imputuje ,że ja nie znam MOJEJ pracy , natomiast PAN zna SWOJĄ!. A od kiedy Pan sie na tym zna?
W tym czasie drogi panie , pan kozły na trzepaku wywijał i o rurach elastycznych miał Pan znikome pojęcie co to jest!!! O rurach SPIRO także.
Na naukowca to pan się podszywa kopiując MOJEJ własności nomogramy.
Zamiast siedziec w szklanej budzie - powinien pan troche doinwestować we własne badania a nie kraśc i podszywać sie pod moje prace jako pana własne opracowania. NIC nie jest jednakowe - a na maszynach nie takich samych pracujemy. Ja pracuje na własnych konstrukcjach. Pan nie robi ani rur elastycznych ani alumflex-a - więc prosze tutaj nie zalewać bajerów do szerokiej publiczności - jest pan handlarzem rur elastycznych i daleko panu do takich technologii produkcji. Sprzedaje pan cudzy towar , na który w większości mam patent na znaki zastrzezone firmy DEC (proszę sprawdzic na naszych stronach koss/patenty). Nie depczę Panu po piętach ze względu na moją wspaniałomyslność.
Kryje pan d..ę dla Systemair i razem wpadliście w te łajno po uszy. Wstyd i jeszcze raz wstyd.
Jeszcze raz Pan szczeknie na ten temat bez przeprosin do mni elub firmy KOSS - a skończy sie to w Sądzie- wtedy pan beknie znacznie więcej i nie będzie miał Pan forsy nawet na wymianę brakujących szyb w tej pana niby fabryce niby szklarni.
Widać od razu pana INWESTYCJE o szerokim rozmachu. Ładny katalog a smierdząca dziura , z kórej pan sprzedaje nie swoja myśl techniczną.
Nie wiedziałem ,że oprócz rur Spiro i kradzieży cudzej myśli technicznej hoduje tam pan trawkę...Przydało by się panu troche kultury i ogłady. Widząc pana zakłąd NIKT nie uwierzy ,że pan wydał kilkadzieisąt tysięcy na badania!
Niech pan nie zapomina ,że prawo stoi po mojej stronie. A teraz jest bardziej sprawne niż 5 lat temu. Mamy już Europę panie!!, a pan ciągle w buszu...
KOSS
ps
te małe p to specjalnie...
Gość: vincent
2003-11-19 00:00
Re: Jak SYSTEMAIR kopiuje badania od KOSS-a
po pierwsze - nie chcialbym zeby ktos obrazal pracownikow naukowych Politechniki Warszawskiej. Zamiescili oni ten wykres zeby glownie studenci mieli o czyms pojecie i zeby sie czegos nauczyli
po drugie - wykresy flexow (wszystko jedno jakich sa b. podobne) a i forma graficzna nomogramow rowniez
po trzecie - cos mi sie zdaje ze nie pan projektowal swoje maszyny do robienia flexow tylko chyba ktos inny i ten inny ktos ma teraz swoja firme i tak naprawde to pan rowniez sie musi procesowac o uznanie wlasnosci na flexy
wiec radzilbym na przyszlosc nie wylewac zali zwiazanych z niejasna potrzeba poskarzenia sie na cokolwiek na forum, a pomijajac wszystko to gdyby byl pan powszechnie lubiana i powazana osoba to znalazlby sie tam pewnie podpis firmy KOSS, a jak sie ze wszystkimi walczy w sadach to potem jest taki skutek.
Jak slusznie kolega zauwazyl jest to forum problemow technicznych i projektowych wiec podejrzewam ze srednio wszystkich obchodza reklamy KOSSA. Zycze lepszych stosunkow ze wszystkimi.
Gość: KOSS
2003-11-20 00:00
Do Vincenta-a
Coś Pan słyszał - ale nie wie Pan , gdzie i dl akogo dzwonili.
Po pierwsze - w żaden sposób nie obrażam naukowców PW -wręcz przeciwnie - sam sie z tamtąd wywodzę i mam duży szacunek do tej uczelni. Fakt ,że tam były prowadzone badanie fleksów - jest własnie tym sygnałem,że szanuje PW
Po drugie - maszynę do fleksów mojej konstrukcji przyprowadziłem do KOSS-a juz w 1993 roku - a więc DŁUUGO , przed pojawieniem (objawieniem) się techniki Flexów , która , notabene wzięła sie włąsnie i zapoczatkowała od firmy KOSS w pełnej krasie na pzrełomie 1994/1995 - badania wykonano w 1996 roku
Po trzecie - Pan OLAK (AWIATA), któremu dałem zlecenie w 1997 roku na usprawnienie mojej maszyny (chodziło o szybkośc wytwarzania tychrze rur -flex) - po zrobieniu tej maszyny nie oddał jej - co nareszcie ma wyraz w wyroku sadowym - ALE 5 lat później - no cóż koła Temidy kręcą sie wolno ale sprawiedliwie
Po czwarte - technika konstrukcji rury Alumflex (o której toczymy bój wykresu) - jest diamtralnie inna niż rur europejskich - więc NIGDY wykresy nie moga być takie same ani w charkterze anie w TYCH samych odczytach oporu, etc.
Po piąte - jełśi Pan spojrzał na nasze wykresy i wykresy Alnoru /czytaj Systemair-u) to one sa IDENTYCZNE z wykresami KOSS-a z 1996 roku (szmat czasu - nieprawdaż)- co NIGDY nie może się zdarzyć. Inne rury , inna budowa , inne technicznie zamki - ten sam wykres - co za zbiezność !!
Więc Vincent pieprzysz głupoty i pozostaw temat - Wiemy ,że ALNOR i SYSTEAIR sa złodziejami myśłi technicznej należącej do firmy KOSS Sp z o.o. i tak pozostanie dopuki ci kanciarze nie odszczekają i nie przeprosza publicznie naszej firmy KOSS i MUSZA poprawic informację w swoich publikacjach, że jest to NASZ nomogram(y) opracowany przez fimre KOSS . moje nazwisko skromnie można pominąć - chociaz to ja jestem autorem tego opracowania
Prawa autorskie jak Vincencie wiesz, są przez min 20lat !!!
popraw sie bo jak widać nie jestes douczony w sprawach technologi produkcji rur Flex - mało wiesz na ten temat. Dla ciebie rura jak rura - a ja mogę ci powiedzięc 100 różnic jednej od drugiej
A ja nie popuszczę z prawami autorskimi Zaraz za nich sie wezme jak wróce z urlopu!
Gość: projektant
2003-11-20 00:00
do KOSS'a i innych
czy ja dobrze rozumiem ? jeśli zaprojektuję układ wentylacji z flexami Kossa, a potem na budowie mi zmienią na innego producenta - to znaczy, że całe moje obliczenia biorą w łeb ? jaki jest procent "błędu" czy też "dokładności" ? o ile opory liniowe flexów Koss'a różnią się od innych ? iiii jaki producent podaje nomogramy z oporami ? [niech z tej dyskusji wyniknie wreszcie coś dobrego]
Gość: Krzysztoff
2003-11-20 00:00
wyjaśnienia postronnego złośliwca :)
W materiałam pomocniczych "starych" (nie wiem który rok) na str. 30 jest "nomogram do określania jednostkowego spadku ciśnienia w przewodach elastycznych Tubeflax firmy Koss" [1], a w nowej edycji materiałów również na stronie 30 jest "nomogram do określania jednostkowego spadku ciśnienia w przedowach elastycznych firmy ALNOR" [2]. SĄ TO ZUPEŁNIE RÓŻNE WYKRESY ! jestem jednak dociekliwy i mam również nomogramy z katalogu f-my Koss: [1]=wykresowi 6.1. z katalogu tubeflex; natomiast [2]=wykresowi 4.3. z katalogu alumflex. Przy czy "=" rozumiem jako IDENTYCZNE ! :)) ponieważ jestem złośliwy wiec zajrzałem do katalogu Alnora: są tu wykresy ale żaden z nich nie jest nawet podobny do [2] (komentarz: albo jestem ślepy i nie widzę albo mam nowszy katalog i się wygląd nomogramów zmienił). W każdym razie razie coś tu jest nie tak. I nie trzeba być fachowcem żeby to stwierdzić.
Gość: KOSS
2003-12-01 00:00
KOSS'a i innych
Nasze nomogramy są rzetelne-jeśłi chodzi o NASZ produkt;
ALUMFLEX- KOSS.
Błąd (innych powielaczy jak ALNOR i Systemair) polega na tym ,że ich maszyny europejskie na jakich produkują Alumflex-a (INNEG-go niz KOSS-a )MUSZĄ byc INNE nomogramy oporów, poniewaz struktura wewnętrzna Alumflex-a KOSS-a jest calkowicie INNA niz europejskiego.Nasze maszyna sa amerykańskie i maja inna technikę zamykania zamków - stąd wewnętrzna struktura rury jest INNA -a z tym inne opory przepływu.
Ja wiem o tym - ale Ci co kopiują wykresy - o tym nie wiedzą !!.
INNYMI słowy - jeśłi używasz nomogramów KOSS-a a kupujesz w np;Systemair ,Alnor flexy, lub w innej firmie - to masz dosyć duży zakres błędów w obliczeniach. Nomogramy nie będą takie same i nie moga być.
Dlatego wkurza nas BRAK odpowiedzialności takich firm , które bezmyslnie kopiują nomogramy i uważają ,że jest OK.
Gość: KOSS
2003-12-01 00:00
Do postronnego złośliwca :)
Zgubiłeś wątek bracie!
Mówiliśmy o katalogu SYSTEMAIR w ,którym nasz nonogram w ich katalogu -został opisany jako nomogram firmy ALNOR.
Rozumiem ,że firma ALNOR musiała autoryzować cos takiego - dlatego jej nazwa wypłynęła podczas dyskusji.
Gość: Krzysztoff
2003-12-01 00:00
OD postronnego złośliwca :)
to ty "bracie" nie kumasz - w pierwszej wersji pomocy naukowych firmowanych przez Kanalflakta jest nomogram flaxów -podpisanych jako wykres Kossa (więc wporzo), a w ostatnich pomocach naukowych Systemair (firma zmieniła nazwę) jest również nomogram flaxów - zupełnie inny niż poprzednio i sygnowany logiem Alnora. Systemair z tego co wiem nie ma w swojej ofercie fleksow ani przewodów wentylacyjnych - więc opiera się na nomogramach innych firm (posiada natomiast nawiewniki, wentylatory, centrale itp.). Więc uważam że czepiasz sie niewłaściwych osób - do Systemair'u nie należy sprawdzanie każdego jednego wykresu firmy z którą współpracują czy nie jest kradziony. Zostali wprowadzeni w błąd - ale chwała im za to że wydają takie materiały !!! i to za darmo bo wiekszość firm wydaje tylko cenniki. Jak pytam o dane techniczne urządzeń to wzruszają ramionami, pobór prądu ? hałas ? po co to panu ? u nas jest tanio, a wogóle czy słyszał pan o promocji ..... Nie narzekaj więc na Systemair - bo to jedna z lepszych firm na rynku. I nie przekonasz nas, że świadomie zamieścili w swoich materiałach nomogram Kossa pod płaszczykiem Alnora. Takie jest moje zdanie.
Gość: KOSS
2003-12-02 00:00
Re: DO postronnego złośliwca :)
Kolego! udajesz Greka!! I jeden wykres i drugi jaki był jest zamieszczony w katalogach Systemair jest KOSS-a.
Nie rozmawiamy kto i jaka firma daje dane lub je ukrywa.To jest INNY temat.
FAKTEM jest ,że Systemair NIE CHCIAŁ pokazywac wykresów KOSS-a ponieważ my jesteśmy dla nich KONKURENCJĄ i z tąd się wszystko zaczęlo. Posłuzyli się tanim chwytem i dostali po łapach. A jak znasz prawo autorskie , Kolego , to publikująca firma ZAWSZE ma obowiązek weryfikacji autentyczności publikowanych danych i podawania ich źródeł, więc nie wybielaj firmy brachu , bo sami sobie nasmarkali na spodnie!!.
Ocenę jaka firma jest dobra a jaka zła - pozostawmy Klientom - bo to ONI kupują.
Gość: KOSS
2003-12-02 00:00
Do Wszystkich
Temat już chyba jest wyczerpany i więcej nie będziemy bili piany.
Poplotkujmy o czymś innym